Publicitat
Publicitat

política a la xarxa

Twitter es cola a la campanya del 22-M com a eina oficial de propaganda

La xarxa social ja no és només cosa d'alguns polítics pioners. Els aparells de comunicació dels partits l'exploten en les primeres municipals piulades

Les xarxes socials en general però, més concretament, Twitter ha esdevingut una plataforma clau pels candidats a les eleccions municipals 2011. Ja no són només alguns polítics els que l'utilitzen com a usuaris avançats. Els aparells de comunicació dels partits s'hi han posat de ple. I, per primera vegada en unes municipals, les principals candidatures a les alcaldies fan una campanya paral·lela a Twitter.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) és una de les més actives a les xarxes socials. La CUP té un compte oficial a Twitter per la gran majoria de ciutats i pobles on presenta llista. Berga, Lleida, Vic, Cerdanyola, Vilassar de Mar, Badalona, Valls, Blanes, Banyoles, Reus, Girona, La Garriga, Vilanova i la Geltrú, Molins de Rei, Arenys de Mar, Barcelona, Mataró, Vilafranca del Penedès, Sabadell, Pineda de Mar i Manresa són alguns dels municipis on la CUP té presència a Twitter.

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) també aposta fort pels comptes particulars als diferents municipis. El partit té presència a la xarxa en ciutats i poblacions com Granollers, El Masnou, Aiguafreda, Altafulla, Vilassar de Mar, Matadepera, Viladecans, Barcelona, Girona, Tarragona i Begues, així com també comptes a nivell comarcal com el del Baix Empordà, el Valles Oriental o l' Anoia.

Convergència i Unió (CIU), amb 6.054 seguidors, és situa com el partit polític més seguit a la xarxa social. El segueixen el Partit Socialista de Catalunya (PSC) amb 4.105, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) amb 3.677, Ciutadans – Partit de la Ciutadania (C's) amb 2.426, la coalició ICV.EUiA amb 2.307 i el Partit Popular de Catalunya (PPC) amb 2.276. Iniciativa per Catalunya Verd (ICV) se situa a la cua de la llista amb només 451 seguidors.

Les etiquetes més utilitzades a la xarxa per fer piulades relacionades amb les eleccions municipals són #22M, #municipals, #Eleccions2011i #municipals2011. #22M és la més popular i la majoria d'usuaris l'afegeixen al final de cada tuit relacionat amb els comicis municipals.

En general, tan candidats com usuaris afegeixen hashtags amb les sigles dels partits per referenciar-los en les seves piulades. #CiU, #PSOE, #ERC, #PP, #Ciutadans, #CsComTu, #CsComoTu i #ICV són les més utilitzades.

Una altra pràctica freqüent és l'ús d'etiquetes tipus #nomdelmunicipi i #siglesdelmunicipi per fer tuits relacionats amb els comicis en un municipi en concret.

Més continguts de