Publicitat
Publicitat

XARXES

Barreres infranquejables aturen Twitter en català

Tot i la promesa del conseller delegat d'obrir la porta a la traducció, la xarxa continua oblidant-se del català. De les sis noves traduccions, només dues llengües tenen més parlants que la catalana

Xinès tradicional, xinès simplificat, hindi, tagal i malai. Són les cinc noves llengües amb què ja està disponible Twitter, segons ha informat la xarxa social. El català continua estan fora de la llista. El Twitter ja parla 17 llengües, i aviat en seran 23. Aquest dijous també s'ha sabut que d'aquí poc s'incorporaran sis idiomes europeus més: suec, noruec, danès, finès, polonès i hongarès. Val a dir que Twitter l'únic que fa és obrir el sistema perquè siguin els usuaris qui en facin la traducció a través d'una eina dissenyada específicament. Però ni tan sols d'aquesta manera el català figura entre les prioritats de la xarxa de microblogging.

De les sis noves traduccions anunciades, només el polonès i l'hongarès tenen més parlants que el català.

La notícia ha revifat la petició per reclamar un Twitter en català. El hashtag #twitterencatala recull aquestes peticions.

També hi ha una campanya popular impulsada pel periodista Albert Cuesta que ja té prop de 4.700 signatures de suport.

Tot i el compromís del conseller delegat de Twitter, Dick Costolo, al Mobile World Congress de Barcelona d' obrir l'accés a la traducció de Twitter en català, la porta continua tancada i barrada. Costolo va arribar a fer un tuit donant per fet que la xarxa social estaria disponible algun dia en català i animant els tuitaires a apuntar-se al servei de traducció quan això fos possible. Però no hi ha cap signe per ara que el compromís avanci.

Per ara, el departament de localització de la companyia, encarregat de gestionar les traduccions, no s'ha mostrat gens receptiu a les promeses del conseller delegat. Cuesta explica que ha detectat "animadversió" entre els tècnics d'aquest departament. És per això que assegura que la manera més eficient de fer pressió és a través de la campanya popular –que impulsa ell mateix– perquè s'adreça directament al conseller delegat de Twitter, en comptes del formulari per promoure la traducció de la plataforma.

Més continguts de