Facebook Home, el software per transformar els mòbils Android en telèfons Facebook
Es tracta d'una aplicació que permetrà que tot el mòbil tingui una interfície diferent de la de la majoria, i posarà en primer terme les persones i no les aplicacions
Barcelona"No volem fabricar un telèfon, ni un sistema operatiu", deia Mark Zuckerberg en començar la seva presentació avui a les 19 hores. El fundador de Facebook havia convocat els mitjans per anunciar la seva intenció de "convertir un telèfon Android en un telèfon Facebook", una cosa que ha fet ensenyant al món la seva nova creació: Home.
La xarxa social pretén arribar al màxim nombre possible d'usuaris a través d'una aplicació que reconvertirà l'experiència d'usuari de Facebook en 'smartphones' Android. Per aconseguir-ho, la companyia proposarà als fabricants un sistema de certificació perquè els seus models puguin executar Facebook Home. En la presentació, el president executiu d'HTC ha tingut l'oportunitat de mostrar un dels models en què podrem veure l'aplicació de Facebook. Tal com es podia esperar, es tracta de l'HTC First. No obstant això, l'HTC no serà l'únic model compatible amb Facebook Home. A partir del proper 12 d'abril l'aplicació estarà disponible a Google Play. "D'aquí a poc", estarà disponible per a tauletes.
El mòbil de Facebook no ha arribat en aquesta ocasió, potser es tiren a la piscina dels aparells més endavant. De moment, es queden en el software. Zuckerberg ha informat que la seva aplicació és la més usada en 'smartphones', "molt per davant de Pandora i Instagram als EUA".