Comarques Gironines 31/01/2014

La Diputació de Girona proposa suspendre el procediment per al ramal de Santa Coloma de Farners de la MAT

Vol que s'estudiï si en les actuals circumstàncies socioeconòmiques "és imprescindible la línia de 400 kV"

Acn
2 min

GironaEl ple de la Diputació de Girona ha acordat proposar la suspensió del procediment d'autorització instat per Red Eléctrica de España per construir el ramal de Santa Coloma de Farners de la línia de Molt Alta Tensió Vic-Bescanó per tal de replantejar-se i tornar a estudiar si "en les actuals circumstàncies socioeconòmiques", i a mig termini, "és imprescindible la línia de 400 kV o si és suficient la línia actual". Ho ha fet tenint en compte les al·legacions del mateix Ajuntament de Santa Coloma, segons les quals el traçat del ramal afecta "de ple" una superfície forestal "totalment inalterada" i "no fragmentada per cap infraestructura".

Impacte paisatgístic

La Diputació té en compte les consideracions de l'Ajuntament, segons les quals la línia de MAT "causarà un sever impacte paisatgístic sobre l'entorn proper que serà irrecuperable, ja que s'instal·laran torres d'entre 50 i 80 metres d'altura amb unes bases d'entre 200 i 400 metres quadrats".

El consistori també recorda que la zona compta amb nombrosos indrets que conformen el patrimoni cultural i paisatgístic de Santa Coloma de Farners i tem que la construcció de la línia afecti el desenvolupament turístic de la zona.

Soterrament viable

La Diputació també indica que s'ha considerat viable el soterrament de diversos trams de la línia de MAT en territori francès i a Madrid, al seu aeroport. Per tant, tot i considerar que la MAT és una infraestructura no necessària, la solució del soterrament és igualment factible per a aquest traçat, amb la qual cosa minvaria, considerablement, la incidència paisatgística i ambiental.

Per això s'ha acordat que, en cas que es consideri imprescindible el reforçament de la línia per atendre les necessitats de subministrament actuals, s'estudiï la possibilitat de conversió de l'actual línia de 132 kV a 220 kV. I que si es considera imprescindible la instal·lació de la línia de 400 kV, s'executi de forma soterrada.

stats