Crònica 22/01/2012

Localitzada una altra víctima i el disc dur

Els serveis de rescat van localitzar ahir el cos de la dotzena víctima mortal del naufragi del creuer Costa Concordia, després d'haver obert accessos nous al vaixell. També van extreure'n el disc dur.

M.o.
2 min

BARCELONAPer mitjà de detonacions controlades, els especialistes de la marina militar italiana van aconseguir ahir obrir-se pas al pont 5 del Costa Concordia per continuar els treballs de recerca postnaufragi. Nombrosos testimonis havien assegurat que, en aquesta part del vaixell, s'hi havien concentrat moltes persones durant l'evacuació. I, de fet, al migdia els bussos ja van localitzar, a l'àrea de popa, el cos de la que és la dotzena víctima del sinistre. Es tracta d'una dona que, segons els equips de rescat, portava l'armilla salvavides posada. Encara hi ha una vintena de desapareguts i, de moment, els treballs de recerca es mantenen sense canvis.

Durant l'última immersió els bussos també van recuperar, segons la premsa italiana, una peça que pot ser clau per a la investigació: el disc dur que suposadament conté els vídeos que van enregistrar les càmeres a la zona de comandament del Costa Concordia . Unes imatges que, juntament amb la informació de la caixa negra, poden resultar fonamentals per a la reconstrucció dels fets del divendres 13 de gener a la nit, quan el vaixell va naufragar davant de l'illa de Giglio. Tal com havien demanat les autoritats judicials, a més, ahir també es va extreure del vaixell la caixa forta del capità, Francesco Schettino, que està sota arrest domiciliari i en ple ull de l'huracà. Continuen els dubtes sobre la seva actuació.

Schettino assegura que va avisar Costa Cruceros moments després del xoc. "L'he feta grossa! He passat a prop de Giglio i hem xocat", hauria dit el capità al director d'operacions de la companyia, Roberto Ferrarini, segons va explicar ell mateix dimarts davant la jutge d'instrucció. Des de la companyia, però, sostenen que el capità no els va dir la veritat. La caixa negra serà clau.

Més enllà de les investigacions i davant la urgència de retirar les 2.400 tones de carburant del vaixell, el cap de Protecció Civil italià, Franco Gabrielli, va explicar ahir que ha demanat al comitè tecnicocientífic que afronta l'emergència poder combinar els treballs de recerca i el buidatge de combustible. El que ja s'ha fet és muntar barreres al voltant del vaixell per prevenir fuites. Gabrielli apunta, però, que ja hi ha hagut contaminació per l'efecte dels olis i dissolvents del vaixell.

stats