LA INDÚSTRIA DE LES DUES RODES
Crònica 11/03/2011

La crisi al sector de la moto força una reunió amb el Govern

Uns 600 treballadors estan afectats pels tancaments de Derbi i Yamaha. Els petits fabricants que queden no estan tranquils. Tots reclamen un paper actiu de la Generalitat en defensa de la indústria.

Elena Freixa
2 min
La planta de Derbi a Martorelles serà l'escenari de la primera reunió entre empresa i comitè després de l'anunci de tancament.

Barcelona.El terratrèmol que viu la indústria de la motocicleta a Catalunya amenaça de reduir a un record l'activitat productiva. El tancament de Derbi i Yamaha suposa la destrucció de 600 llocs de treball i segurament d'altres al sector auxiliar. Els fabricants que queden -Ossa, Gas Gas i Rieju- estan amoïnats.

Davant d'aquest escenari, el Govern ha decidit reunir els responsables del sector la setmana vinent per tal d'abordar la crisi i estudiar mesures que n'evitin les temudes conseqüències.

Segons van confirmar a l'ARA fonts del departament d'Empresa i Ocupació, la trobada serà entre els responsables de la direcció general d'Indústria del Govern i els representants del sector al clúster català de la moto, que presideix el director de Rieju, Jordi Riera.

Riera ja va lamentar el "desemparament" que sentia el sector per part de l'administració davant dels anuncis de tancaments que han anat fent públiques grans multinacionals del sector -Derbi era l'última que quedava-. A més a més, va advertir que la pèrdua d'aquestes indústries era una amenaça per a centenars de llocs de treball a la xarxa de proveïdors.

I els fabricants que segueixen en peu tampoc estan tranquils. Ossa, per exemple, ha alertat que no troba finançament per al seu projecte industrial i ha traslladat al Govern que necessita ajuda per no haver d'estudiar les ofertes que li arriben de fora.

Marxa una catalana

L'anunci del grup Piaggio d'emportar-se la producció de Derbi a Itàlia, que dilluns va avançar l'ARA, ha estat el cop de gràcia al sector. A la pèrdua de gairebé 200 llocs de feina s'hi afegeix el fet que el producte que marxa va néixer a Catalunya, per molt que des del 2001 és propietat de la multinacional.

La primera reunió entre la direcció de Derbi i el comitè també serà la setmana vinent. Els sindicats defensen la viabilitat de Martorelles. Recorden que Piaggio està incomplint els compromisos d'inversió signats el 2010.

stats