Cultura 01/08/2019

El Festival Grec s’enfila als 138.000 espectadors

L’oferta de Montjuïc arriba al 90% d’ocupació i creix el públic a la resta de sales

Laura Serra
2 min
'Titus Andrònic', última funció dels Parking Shakespeare al Grec

BarcelonaEl tercer Festival Grec de Francesc Casadesús ha assolit una de les millors xifres de públic del festival: 137.737 espectadors (23.000 més que l’any anterior) i una ocupació global que frega el 75%. En l’última dècada el públic sempre ha estat força per sota dels 130.000 espectadors, excepte el 2015 i 2016, i, de fet, els 125.140 espectadors de pagament són tot un rècord.

Casadesús aconsegueix així afinar més el tret. L’oferta internacional, que es concentra a Montjuïc, ha obtingut una ocupació gairebé del 90%: espectacles com els de Taylor Mac, 'Falaise', Isabelle Huppert, 'Pop d’estiu' i 'La tienda de los horrores' han fet 'sold out'. I, tot i això, el principal augment de públic ha vingut de les propostes que acullen els teatres de la ciutat, que pugen 6 punts d’ocupació, fins al 65%. El director creu que és gràcies als nous espais que s’han afegit al cartell (Palau de la Música, Teatre Condal, les Drassanes) i a una programació cada vegada més integrada en el relat del festival: “El Grec ha deixat de ser un paraigua per als teatres i hi ha cada cop més un diàleg. Tot el que entra al Grec té la nostra implicació o aportació econòmica”. El castell inflable al MNAC, amb 6.000 persones, suposa gairebé la meitat del públic de les activitats paral·leles.

El director està satisfet perquè “a les companyies de casa els ha anat bé”, diu pensant en Les Antonietes, Sixto Paz, Els Pirates o Parking Shakespeare. Bona part de les produccions locals tornaran per fer temporada el curs que ve. “Crec que hem aconseguit arribar a nous públics, i ho dic per les sensacions que ens han explicat els acomodadors del Teatre Grec”, diu Casadesús, que celebra una edició “lluminosa” que ha reunit “talent i qualitat sense renunciar a un públic ampli”. Els deures pendents són atreure més joves i tenir un espectador més curiós, que s’arrisqui, per poder “estirar la corda cap a nous llenguatges”: “Vull portar el festival cap a una estètica més innovadora”. L’any que ve el viatge teatral anirà cap a Sud-amèrica, en aliança amb els festivals de Mèxic, Bogotà, Santiago de Xile i Buenos Aires, i apostarà per propostes íntimes.

stats