Cultura 15/12/2014

L'impacte econòmic de la passada edició del Primavera Sound va fregar els 95 milions d'euros

La despesa directa dels assistents de la passada edició del festival és de prop de 40 milions d'euros, amb una despesa mitjana de 544 euros

Efe
2 min

BarcelonaL'impacte econòmic del Festival Primavera Sound a Catalunya frega els 95 milions d'euros, gràcies, en gran mesura, a la seva alta capacitat per atreure turistes, segons l'estudi que els organitzadors del certamen han fet públic aquest dilluns. En la seva última edició, Primavera Sound va programar 348 concerts i va rebre un total de 191.800 visites, fet que suposa un increment del 12% respecte a 2013.

Segons aquest estudi, elaborat amb les dades de la passada edició del mes de maig del 2014, la despesa directa dels assistents a aquest festival musical de Barcelona s'aproxima als 40 milions d'euros, amb una despesa mitjana per assistent de 544 euros, xifra que s'incrementa fins als 780 euros en el cas de les persones que viuen fora de Barcelona i baixa fins a 226 euros quan es tracta de residents a la ciutat.

Aquest desemborsament inclou la compra de l'abonament, el preu mitjà del qual és de 150 euros, així com l'import corresponent a desplaçament i allotjament per part dels visitants, que van generar un total 27.802 trajectes d'avió i 129.264 pernoctacions en allotjaments de diferents categories, amb una mitjana de 5,1 nits per assistent forà.

Si als ingressos directes procedents del pressupost de la pròpia organització, la inversió dels patrocinadors i els col·laboradors i la despesa realitzada pels assistents a l'esdeveniment, se sumen els valors induïts, que inclouen el valor contingent, el valor mediàtic i els ingressos a la Hisenda Pública, l'impacte del festival sobre l'economia catalana arriba a la xifra global de 94.813.790 euros, que el posiciona entre els cinc esdeveniments amb més contribució econòmica a la comunitat autònoma.

El perfil de l'assistent és un home o dona d'entre 25 i 35 anys, amb un poder adquisitiu mitjà-alt, que demostra una gran fidelitat, ja que gairebé la meitat dels enquestats va estar present l'any anterior. El públic estranger ascendeix al 46% i procedeix de més de 140 països, mentre que el 26% de la seva audiència total és de Barcelona.

L'oferta gratuïta, que cada mes de maig acosta a diversos espais de la ciutat una sèrie de concerts amb el nom de Primavera a la Ciutat, va reunir en la seva última edició un total de 22.500 persones.

El 80% de les persones enquestades opina que la seva celebració compensa les molèsties que pugui causar, com pol·lució acústica o dificultats de trànsit, i un 91% afirma que és un esdeveniment molt o bastant adequat per a la ciutat.

En un percentatge similar, es valora positivament la cooperació entre organismes públics i privats a l'hora de dur a terme aquest tipus d'espectacles i el 74% declara que la despesa pública per a aquests esdeveniments s'hauria d'augmentar o, com a mínim, mantenir-se.

stats