‘Stand-up comedy’ i ‘thriller’: l’arriscat còctel d’Anna Sahun

La parella formada per Joel Joan i Anna Sahun s’estrena en el rol de director i actriu al teatre, tot i haver compartit sets de rodatge en sèries com Porca Misèria. Ella, a més, debuta en el difícil terreny del monòleg còmic. I ho fa, a la vegada, amb una estrena absoluta a casa nostra, la de l’autor Dennis Kelly i l’obra Nenes i nens, que es pot veure a La Villarroel, fins al 7 de juliol, dins el Festival Grec.

Joel Joan s’entreté en descriure l’impacte que va sentir al descobrir aquest text -“colpidor, necessari, que enamora”- perquè no vol revelar gaires passos de la trama per evitar fer un espòiler. “És una dona empoderada, intel·ligent, conscient, que ens explica la seva vida i les seves dèries en format stand-up comedy, amb molt sentit de l’humor... però de seguida l’obra gira cap a la tensió”, apunta el director. A partir de la revelació d’un fet, la història guanya dosis de suspens, un ingredient habitual en les obres del guionista i productor anglès, autor de thrillers per al cinema ( Black Sea ) i la televisió (Utopia ) i dels infantils Matilda o Pinocchio. Les crítiques de l’estrena anglesa de Girls&Boys, que va protagonitzar al Royal Court el 2018 Carey Mulligan, confirmen un gir inesperat que condueix a un final impactant. Un viatge de la comèdia a la tragèdia que gira entorn de la violència que es deriva de l’ADN masculí i la necessitat d’aturar-la.

Les escenes domèstiques de la dona amb els fills, que s’intercalen en el monòleg còmic, poden donar pistes de per on van les coses: la nena juga a construir edificis de fang i vol ser arquitecta mentre que el nen els bombardeja perquè imagina que hi ha terroristes a dins. La dona descobrirà massa tard que es va enamorar de l’home equivocat. En l’obra hi ressonen temes com el #MeToo, els rols de gènere, la sexualitat, la necessitat d’actuar... També “el masclisme latent que pot semblar inofensiu i pot ser tan malvat com el masclisme oficial”, afegeix Joel Joan. “És un teatre adult i madur que posa l’espectador contra les cordes. Es nota que és un text anglès. Aquí el teatre és més amable i confortable per als espectadors”, diu.

Més continguts de