Tintín fa rècord mundial en una subhasta: 2,6 milions per un dibuix

La casa Artcurial registra també rècord mundial en la major subhasta de còmics: assoleix els 7,5 milions d'euros

La major subhasta de còmics mai realitzada, amb obres d'Hergé i Uderzo entre d'altres, va aconseguir aquest cap de setmana a París la suma rècord de 7,46 milions d'euros per un miler de lots, segons ha informat la casa Artcurial, que també ha remarcat "la modernitat i dinamisme" del sector, majoritàriament format per compradors joves.

Nou rècord per a Tintín

La peça més cara van ser els originals de la coberta per als àlbums de les aventures de Tintín de 1937 dibuixats pel creador del personatge, Hergé, que es van vendre per 2.654.000 euros, despeses incloses, fet que suposa una fita mundial. La casa informa que el dibuix va anar a parar a un col·leccionista nord-americà després d'un 'combat' de quinze minuts entre quatre compradors. El dibuix subhastat mostra Tintín i Milú en 34 situacions, cadascuna d'elles lligades a un àlbum i es van publicar a les cobertes internes dels còmics des del 1937 al 1958. El rècord anterior, establert per Artcurial el 2012 amb 'Tintin a Amèrica' era de 1,3 milions d'euros.

La resta d'obres del dibuixant belga, que incloïen dibuixos tant en color com en blanc i negre des dels anys 30 fins als 60, van oscil·lar entre els 101.100 euros i els 1.011.200 euros.

Grans noms com Bilal, Pratt, Peyo i Uderzo

També van ser molt valorats un conjunt de 25 planxes de l'italià Hugo Pratt per al còmic 'Corto Maltese', que van ser adjudicades per 695.200 euros i l'acrílic sobre tela 'Bleu Sang, Jill Bioskop et Alcide Nikopol' del dibuixant francès Enki Bilal, venut per 158.000 euros. Tots dos eren rècords.

Un dibuix d'Albert Uderzo per l'àlbum 'L'escut de Avern' de l'irreductible Astèrix va aconseguir 126.400 euros, la mateixa quantitat que va aconseguir un altre del belga Peyo per a 'La flauta dels Barrufets'.

Segons ha assenyalat en un comunicat l'expert del departament de còmics de Artcurial, Éric Leroy, el resultat global d'aquestes vendes "no permeten dubtar mai més de la posició del còmic dins del mercat de l'art internacional, amb París com a epicentre".

Més continguts de