ÒPERA

Amics del Liceu, de subvencionats a mecenes

Antoni Ribas Tur
31/03/2016
2 min

BarcelonaAmics del Liceu està a punt de fer 30 anys i col·labora amb el teatre des del 1995, però el camí recorregut no ha sigut un obstacle per reformular la seva relació. L’entitat, presidida per Ramon Bassas, deixarà de rebre diners del Liceu per fer les nombroses activitats que organitza i es convertirà en mecenes del coliseu amb el patrocini d’un projecte cada any. El primer que han seleccionat entre els que els ha proposat el Liceu, i per al qual desenvoluparan una campanya de captació de fons, serà Liceu a la Fresca, que enguany es farà el 8 de juliol amb l’òpera La Bohème, de Puccini. El cost de la retransmissió, a través del canal 33, és de 120.000 euros. Per al director general del Liceu, Roger Guasch, aquest nou conveni representa un “canvi de mentalitat”, i per a Bassas, “un canvi cultural, també per al Liceu”. Amics del Liceu passarà de ser una entitat subvencionada pel teatre -l’últim exercici va rebre 20.850 euros- a aconseguir recursos i formar part del consell de mecenatge del Liceu.

Amics del Liceu té 1.200 socis i espera duplicar-ne la xifra en aquesta nova etapa. Per aconseguir la suma necessària per finançar els projectes ha creat tres noves tarifes de soci. La tarifa bàsica es mantindrà en 80 euros -els menors de 30 anys en paguen 40- i apareixen ara les figures d’amic associat, que paga 200 euros; l’amic preferent, que fa una aportació de 500 euros, i l’amic benefactor, que farà una donació de 800 euros. Tots ells tindran diferents avantatges. El propòsit de Bassas és arribar a 300 amics associats, 150 amics preferents i 50 benefactors.

A més de mecenatge, Guasch també va parlar de l’estat en què està el projecte de Frederic Amat per a la façana del Liceu. No hi ha novetats: el Consell Assessor d’Art Públic de l’Ajuntament de Barcelona es reunirà al llarg de l’abril.

stats