ÒPERA
Cultura 21/10/2019

‘La Cenerentola’ més fidel torna a Sabadell

La cèlebre ‘La traviata’ i el ‘Macbeth’, de Verdi, arrodoniran una temporada 100% italiana

Valèria Gaillard
2 min
Una imatge de l’assaig general de l’òpera  La Cenerentola, que torna a Sabadell.

BarcelonaLa Cenerentola de Rossini torna a l’Òpera de Sabadell per tercer cop per obrir el dimecres 23 d’octubre la 37a temporada, que inclourà dos Verdi: La traviata, al febrer, i Macbeth, a l’abril. A La Cenerentola debuta la mezzo vallesana Carol García en el paper d’Adelina, una “intèrpret brillant”, segons Jordi Torrents, vicepresident de l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS). “Fer un paper així és tot un caramel, és una òpera bufa, musicalment molt elegant i lírica i, com tots els Rossini, necessites una gran extensió vocal”, comenta la mezzo. Completen el repartiment Pablo Martínez, Carlos Pachón i Fernando Álvarez, que també debuta a Sabadell. El muntatge, de Pau Monterde, parteix de la mateixa escenografia del 2007 però “amb un concepte diferent”, més fidel a l’esperit de Rossini. “La seva versió treu tota la part màgica d’aquest conte i converteix el personatge de la fada en un filòsof. Per això ens hem esforçat per fer versemblant tot el que passa a l’òpera”, explicava Monterde en la presentació.

La Cenerentola és el títol que es treballarà aquests anys des de l’Escola d’Òpera de Sabadell durant dos mesos. Després de Sabadell, on s’estarà fins el diumenge 27, voltarà per Sant Cugat, Granollers, Tarragona, Manresa i Reus.

Pel que fa a La traviata, que ja s’ha fet set vegades, debuten Albert Casals i Antoni Lliteres en el rol d’Alfredo Germont, i Núria Vilà en el de Violetta, mentre que repeteix en el mateix paper Maite Alberola. També s’estrenen a Sabadell el baríton menorquí Ismael Pons i el director musical Xavier Puig, que dirigirà l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV). Se’n faran fins a tretze funcions entre Sabadell, Manresa, Viladecans, Barcelona (en versió concert), Vic, Sant Cugat, Granollers, Reus, Girona, Lleida i Tarragona.

En canvi, Macbeth, el tercer títol de la temporada, s’ha programat tres dies a Sabadell i després farà gira per set poblacions. El baríton Toni Marsol, ara el Ping de Turandot al Liceu, abordarà per primer cop el paper de Macbeth, i Maribel Ortega serà Lady Macbeth.

Nova fundació

Entre les novetats de la temporada, que es va presentar en absència de la presidenta Mirna Lacambra per motius de salut, hi ha la creació d’una fundació que estarà en funcionament el 2020 i que aplegarà entitats com l’OSV i l’AAOS. “Estarà oberta a la participació pública i ens fa més forts, perquè ens permetrà involucrar les institucions privades que ens han ajudat i crear una estructura més sòlida”, diu Torrents. Amb l’Escola d’Òpera de Sabadell se signarà un conveni.

L’any passat es va comptabilizar fins a un 15% més de públic, tot i tenir dues funcions menys, una xifra que es vol consolidar i superar fins a un 10% més. A més, enguany la Generalitat ha aportat 62.000 euros més respecte a l’any passat, i el pressupost arriba a 1,5 milions d’euros. Un 85% correspon a la inversió artística i el 15% restant a les despeses d’estructura.

stats