Els 12 guanyadors de la 31a edició dels premis de l'Associació Catalana de Crítics d'Art

El Museu Nacional d'Art de Catalunya rep dos guardons, per l'exposició de Perejaume 'Maniobra' i per la nova presentació d'art modern. La Fundació Joan Miró s'emporta el premi a la millor exposició de recerca històrica per 'Barcelona, zona neutral, 1914-1918'

Aquests són els guanyadors de la 31a edició dels premis de l'Associació Catalana de Crítics d'Art, lliurats dijous a la nit a l'auditori del Macba:

Exposició d'art contemporani:  'Maniobra', de Perejaume, al Museu Nacional d'Art de Catalunya, "per la construcció d’un discurs visual i objectual on les fronteres entre artista i comissari i els marcs cronològics establerts han quedat diluïts".

Exposicions de recerca històrica: 'Barcelona, Zona Neutral (1914 – 1918)', a la Fundació Joan Miró, "pel treball de recerca sobre la visualitat de la Barcelona dels anys de la Primera Guerra Mundial i la seva aplicació en un original model d'exposició".

Galeries. Art contemporani: Galeria Àngels Barcelona, per l'exposició 'Harun Farocki. 4 films from 1967-1997. An homage curated by Antje Ehmann', un "recordatori i homenatge que s'ha fet a un artista visual transcendent de la nostra era".

Galeries. Art modern i de recerca històrica: 'Master in print (mestre de múltiples)', i 'Hamilton Cadaqués', organitzades per la galeria cadaqués-huc malla, "per haver-nos recordat els vincles d’un artista internacional amb la nostra terra per mitjà d’una exposició que ha descobert nous matisos de la seva obra"

Iniciatives: ADN Platform, "per l’aposta decidida que es fa, des del galerisme, per les propostes més arriscades en l’àmbit de la creació i el comissariat"

Iniciatives patrimonials: nova presentació de la col·lecció d'art modern del Museu Nacional d'Art de Catalunya. Un projecte de Juan José Lahuerta, cap de col·leccions, i Pepe Serra, director del museu. "Per aportar noves solucions a la presentació de la col·lecció d’un museu, en anar més enllà de les cronologies i reivindicar el valor de les obres".

Espais de Producció i creació a la seva trajectòria: La Panera (Lleida), "per consolidar un projecte de centre d’art contemporani, coherent i expansiu, en un territori allunyat dels centres de decisió culturals".

Publicacions i llibres d'autor: 'Ponç abans de Ponç. Lectures crítiques de l'obra de Joan Ponç', a cura de Pilar Parcerisas i publicat per Edicions Poncianes, "per posar a l’abast d’investigadors i estudiants el ressò crític que ha tingut fins ara l’obra de Joan Ponç, en un recull que aplega textos des de 1946 al 2014".

Revistes: 'Situaciones. Revista de Historia y Crítica de las Artes', de l'Escola d'Història de l'Art de Barcelona. "Per recuperar l’esperit del pensament i de l’art més crític amb la societat del seu temps, recordant-nos que la inquietud és un valor irrenunciable".

Produccions audiovisuals: 'Dalí, emperador de l'acció', a partir d'una idea de José Carlos Suárez. Direcció de Carles Pitarch i Maria Roig. Una producció de Juandesafinado, Universitat Rovira i Virgili (Aula de Cinema), i Televisió de Catalunya. "Per recuperar un episodi poc conegut de la trajectòria de Salvador Dalí a les terres tarragonines".

Promoció de l’art català a l’estranger:

L'exposició 'Marcel Duchamp, don't forget. Una partida de ajedrez con Man Ray y Salvador Dalí', de la comissària Pilar Parcerisas al Mac de Santiago de Xile. "Per portar al món la posada en escena de les relacions entre tres artistes fonamentals del segle XX des dels vincles que s’estableixen amb el català Salvador Dalí com a nexe d’unió i Cadaqués com a escenari".

'Llenguatge i estètica del vídeoart espanyol. Deu anys de crítica', de la comissària Menene Gras Balaguer, a la Casa Àsia. "Per divulgar enllà del nostre continent el treball d’artistes catalanes que han desenvolupat".

Més continguts de