Mor als 69 anys Rutger Gunnarsson, baixista del grup suec ABBA
Va participar en tots els discos del quartet i en les seves gires durant la dècada en què van estar actius
CopenhagueEl músic i productor suec Rutger Gunnarsson, baixista en tots els discos del quartet ABBA, ha mort als 69 anys, ha informat avui la discogràfica Universal Music.
Gunnarsson començar la seva carrera musical a la banda Hootenanny Singers, en la qual ja va coincidir amb Björn Ulvaeus, que més tard va formar ABBA amb Benny Andersson, Frida Lyngstad i Agnetha Fältskog.
El baix de Gunnarsson sona en tots els discos de la banda sueca més popular de la història, amb la qual va tocar també durant les seves gires a la dècada en què va estar activa (1972-1982).
Durant la seva llarga carrera va col·laborar de forma estreta amb Ulvaeus i Andersson en altres projectes, a més d'amb altres músics suecs, i va exercir d'arranjador per figures com Celine Dion i Elton John.
També va produir a artistes suecs i estrangers i va participar en diversos musicals com 'Chess', 'Rhapsody in rock' i 'Mamma Mia!'.