Cultura  /  Música 11/05/2022

Neix 'Room', una habitació d'escenari per a artistes emergents

Gallery Studio crea un projecte de TikTok que mostrarà actuacions de joves talents en un únic pla seqüència

2 min
Un moment de l'actuació de Mda a 'Room'

BarcelonaEl novembre del 2020, en plena pandèmia, Gallery Studio va tenir una idea: gravar artistes actuant en un aparador a peu de carrer i penjar els vídeos a YouTube. L'èxit va ser gran, i amb poc més d'un any d'existència aquesta iniciativa ja ha aconseguit més de 40 milions de reproduccions. Per l'aparador de les Gallery Sessions hi han passat artistes com Rigoberta Bandini, Amaia, Alizzz , Morad , Yung Beef i Duki i Trueno , entre molts altres. Arran d'aquesta experiència, Gallery Studios ha decidit llançar un projecte similar però pensat específicament per a TikTok, Room. La iniciativa consistirà en gravar actuacions d'artistes emergents en un espai que podria ser l'habitació d'un jove amant de la música. El primer a participar-hi ha sigut l'artista madrileny Mda amb Acupuntura, un tema a mig camí entre el trap i el hyperpop.

"TikTok té aquest format més de do it yourself, en què els vídeos tenen poca producció. Ens semblava molt natural posar l'artista en una habitació d'un jove d'avui dia, aquest espai íntim i personal des d'on crea contingut i el difon al món", explica el project manager de Gallery Studio, Genís Pena. Room sorgeix com un canal que posa en valor "l'espontaneïtat i la improvisació, que encaixen molt amb TikTok", i busca crear un vincle proper entre l'espectador i l'artista. Els vídeos estaran gravats en un únic pla seqüència sense talls ni edició posterior. "Avui dia la part personal de l'artista és molt important, perquè l'ídol es crea a través d'aquesta figura. TikTok et mostra l'artista de forma molt directa", afegeix Pena.

Room busca connectar amb la generació Z i convertir-se en una plataforma de referència i promoció d'artistes joves a l'aplicació. El seu llançament va lligat a la posada en marxa del segell discogràfic GRecords, que distribuirà a través de les plataformes digitals les cançons interpretades tant a Room com a les Gallery Sessions. El segell també treballarà en la generació i gestió de nous productes com NFTs, que llançarà aviat i que estaran vinculats als artistes que actuen.

stats