Música
Cultura Música 29/07/2022

Soul II Soul, ritmes de discoteca fina en la inauguració del Mas i Mas Festival

El grup britànic omple el Palau de la Música

2 min
La cantant Nadine Caesar durant el concert de Soul II Soul al Palau de la Música

Barcelona"El 1988, quan molts dels que sou aquí éreu nens...", va dir el DJ i productor Jazzie B mirant la platea del Palau de la Música. En aquella època Soul II Soul era un col·lectiu que volia traslladar els ritmes del carrer als clubs del sud de Londres. Soul, funk i ritmes jamaicans s'escampaven amb nocturnitat i sensualitat gràcies a la feina de Jazzie B i el també productor Nellee Hooper i a les veus de cantants com Caron Wheeler i de puntuals col·laboracions de dives del house com Kim Mazelle. L'èxit de peces com Keep on movin' i Back to life van certificar la bona feina del projecte. Però el temps passa factura, i ara la proposta de Soul II Soul podria sonar com a banda sonora d'una trobada d'accionistes de l'Íbex en una discoteca fina: bon rotllo, pulcritud interpretativa i ganes d'acabar l'actuació. Una hora i vint minuts va durar el concert d'aquest dijous al Palau de la Música que servia per inaugurar el Mas i Mas Festival.

El desplegament escènic va ser generós: dues violinistes, tres coristes, un guitarrista, un baixista, un bateria i dos teclistes, a més de Jazzie B i les cantants Charlotte Kelly (que va formar part del grup a mitjans dels noranta) i Nadine Caesar. Tanmateix, en comptes del matís va manar una uniformitat que ho diluïa tot i que no sempre permetia el lluïment vocal. En el primer bloc, protagonitzat per Nadine Caesar, va funcionar prou bé Fairplay, però en canvi va ser un desastre la versió desnaturalitzada i plana de Nothing compares 2 U, de Prince: el bon rotllo no ho justifica tot, i encara menys sacrificar la profunditat dramàtica d'una cançó que no mereix aquestes atrocitats. Després va ser el torn de Charlotte Kelly, que va tenir una mica més de marge per imposar la seva personalitat a Keep on movin'. Finalment, el mateix Jazzie B va agafar el micro en el tram final, primer per allargar innecessàriament Universal love, i després per engrescar el públic amb una subtilment més jamaicana Get a life. Amb els espectadors drets i mirant de ballar, Soul II Soul, novament amb Charlotte Kelly, van fer Back to life completant l'expedient sense deixar de somriure.

stats