CRÍTICA DE CLÀSSICA
Cultura 01/10/2020

La reialesa del lied

Kate Royal va ser una excel·lent transmissora del sentit poètic de les 24 peces

Jaume Radigales
2 min
La reialesa del lied

Kate Royal, Joseph Middleton

Recinte Modernista de Sant Pau, 30 setembre 2020

Arrencada oficial del Life Victoria, després dels Valsos amorosos coproduïts amb el Palau de la Música fa quinze dies. I nova actuació de Kate Royal, digna ambaixadora i sobirana del lied, i que ja va actuar el 2018 en el cicle organitzat per la Fundació Victoria de los Ángeles.

La soprano anglesa ha presentat en primícia un espectacle formidable, confegit amb el pianista Joseph Middleton: Vint-i-quatre cançons per a vint-i-quatre hores, original proposta que presenta dues dotzenes de cançons corresponents a les hores del dia. La tria, personal, permet explorar estils compositius i criteris interpretatius molt diversos, des d'autors prou coneguts (Schumann, Wolf, Mahler, Britten, Grieg, Guastavino…) fins a peces poc prodigades de compositors com Quilter, Finzi o Leguerney.

Kate Royal s'erigeix en una excel·lent transmissora del sentit poètic (musical i textual) de les 24 peces, amb una veu que flueix des de la puresa i la naturalitat innates fins assolir cotes de gran intensitat emocional i expressiva. I ho fa ficant-se el públic a la butxaca gràcies al seu carisma igualment natural i que permet resseguir les cançons de manera narrativa, creant alquímicament una màgica unitat a partir de les individualitats de cada composició. La complicitat amb Joseph Middleton va contribuir a l'encert de la proposta, seguida amb atenció pel públic assistent, que va saber apreciar la qualitat del material artístic que presidia la sala del Recinte Modernista de Sant Pau.

El sentit del viatge, que és el tema motriu de l'edició d'enguany del Life Victoria, es va ensenyorir d'una vetllada que començava amb el breu recital previ d'un baríton del qual sentirem a parlar: Pau Armengol. Acompanyat del pianista Álvaro Carnicero, el cantant de Sabadell va desvelar-nos alguns dels secrets del Liederkreis de Schumann i de dos lieder de Schubert (Ständchen i Erlkönig) amb una veu ben timbrada, al servei del matís i amb bons recursos tècnics, indispensables per transmetre l'expressivitat del lied romàntic.

stats