Música
Cultura 19/11/2021

Talent a dojo en l'estrena de 'Tres amores oscuros' a L'Auditori

Marco Mezquida, Carles Marigó, Pere Martínez i l'OBC interpreten la nova obra d'Enric Palomar

1 min
La mezzosoprano Lidia Vinyes-Curtis

BarcelonaUna obra per a "dos cantaors, dos pianos i orquestra". Aquesta és la descripció tècnica de Tres amores oscuros, la composició d'Enric Palomar que estrena l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a L'Auditori aquest divendres i dissabte (19 h). Darrere l'enunciat hi ha un aplec extraordinari de talent. D'una banda, els pianistes Marco Mezquida i Carles Marigó, el cantaor Pere Martínez i la mezzosoprano Lidia Vinyes-Curtis. De l'altra, l'OBC dirigida per Josep Caballé, director musical de la Colorado Springs Philharmonic. I de fons, el compositor badaloní Enric Palomar, que "ha dedicat un any i mig a escriure un tríptic simfònic basat en tres poemes de Federico García Lorca que canten la força irresistible d’uns amors que fan miques els convencionalismes, l’ordre social i, fins i tot, la vida", tal com explica Josep Barcons, periodista i director del Festival Espurnes Barroques.

Tres amores oscuros, un encàrrec de L'Auditori, és una peça de 40 minuts inspirada en Bodas de sangre, Yerma i Thamar y Amnón. I no és la primera vegada que Palomar, Caballé i l'OBC fan història a L'Auditori: el 2017 van estrenar Réquiem por el cantaor de los poetas, també amb el santcugatenc Pere Martínez al cant, a més de la soprano Maria Hinojosa.

Pel que fa a Mezquida i Marigó, dos pianistes extraordinaris, ja havien treballat junts anteriorment, i en dona fe el disc Les set fulles del faig, publicat per Seed Music i fruit d'una improvisació carneriana durant l'enregistrament de l'àlbum Moments de Marigó. No és estrany, doncs, que Palomar els hagi implicat en la nova obra, aquesta Tres amores oscuros que s'estrena en un programa que completa una selecció del ballet La ventafocs de Prokófiev.

stats