ARTS ESCÈNIQUES
Cultura 05/09/2017

El Teatre Akadèmia vol ser més visible amb Mario Gas i Isabella Rossellini

La sala enceta la temporada amb l’italià Guido Torlonia al capdavant de la direcció artística

N.j.
2 min
El Teatre Akadèmia vol ser més visible amb Mario Gas i Isabella Rossellini

BarcelonaBufen vents nous per al Teatre Akadèmia. La sala enceta la temporada amb l’italià Guido Torlonia al capdavant de la direcció artística, després que al març Mercè Managuerra abandonés el càrrec. Torlonia va acceptar el repte de dirigir l’Akadèmia a l’abril, però la seva serà una etapa de transició per cedir més endavant el relleu “a joves talents que vulguin fer seu el projecte”, explica Elsa Peretti, presidenta de la Fundació Nando i Elsa Peretti, que finança la sala.

“He optat per mantenir la tradició de la Mercè, però també he incorporat algun punt personal a la programació”, explica Torlonia. El seu gran objectiu serà “fer més visible l’Akadèmia, perquè és un teatre petit i poc conegut” i, per aconseguir-ho, portarà “espectacles que poden ajudar en aquest sentit”. Una de les propostes més destacades de la temporada d’aquest any és Caro maestro! Recordant Strehler (del 14 al 30 de desembre), una lectura dramatitzada a càrrec de tres duets interpretatius: Mario Gas i Carme Elias, Marisa Paredes i Mario Gas i Carlota Olcina i Pol López. “Strehler és un mirall i una bandera. La seva obra ens toca a tots de prop”, subratlla Elias. En un registre diferent, l’Akadèmia també acollirà l’estrena mundial de Link Link Circus (del 14 al 25 març), un monòleg d’Isabella Rossellini. Des de la comèdia més esbojarrada, la filla del cineasta Roberto Rossellini i l’actriu Ingrid Bergman reflexionarà sobre els comportaments dels animals quan s’acostumen a viure amb les persones.

Així mateix, la sala prepara Espectres d’Henrik Ibsen (del 9 de febrer al 4 de març) en una producció amb Montse Guallar, Marc Garcia Coté i Víctor Pi, entre d’altres. La directora de l’espectacle, Loredana Volpe, destaca la capacitat del dramaturg per “explorar les relacions entre pares i filles en un drama modern amb un ambient gèlid”. Sis escenes d’un matrimoni d’Ingmar Bergman (del 4 al 29 d’abril), en canvi, posarà al descobert les entranyes d’una parella en una obra dirigida per Marta Gil i interpretada per Anna Sabater i Jacob Torres. La programació de l’Akadèmia es completa amb Oklahoma de Dei Furbi, que encetarà la temporada el 20 de setembre, Yes, potser de la companyia A3 (del 25 d’octubre al 19 de novembre) i la creació col·lectiva amb Thomas Richards Sin fronteras (del 29 de novembre al 10 de desembre). A més, la sala reprogramarà Yerma de Lorca (del 10 de gener al 4 de febrer), l’espectacle amb més èxit de la temporada passada.

stats