Cultura 14/01/2021

El Vida impulsarà un nou cicle de concerts permanent a Vilanova i la Geltrú i Barcelona paral·lel als seus festivals

Vida Records & Friends oferirà actuacions en sales, teatres i espais exteriors

Acn
2 min
John Flansburgh i John Linnell de They Might Be Giants en una edició passada del Festival Vida / MIKA KRISI

BarcelonaEl Vida impulsarà un nou cicle de concerts entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona amb vocació "permanent" i "paral·lela" als seus festivals d'estiu (Vida) i d'hivern (Secret Vida). La iniciativa, que s'anomenarà Vida Records & Friends, sorgeix de la discogràfica del festival (Vida Records), però es coordina amb altres empreses del sector amb l'objectiu de revitalitzar la indústria i oferir alternatives als artistes en temps de pandèmia. Les actuacions tindran lloc durant tot l'any en sales de concerts, teatres i recintes a l'aire lliure i preveuen anar-hi incorporant progressivament nous espais. En una entrevista a l'ACN, el director del Vida, Dani Poveda, insisteix que serà un festival "paral·lel i mai substitutiu" dels que ja tenen.

El cicle ja té dates i artistes tancats, però esperaran a l'evolució de les mesures restrictives per la pandèmia per anunciar-ne els detalls. La programació inclourà artistes o bandes petites i mitjanes a les quals, actualment, els costa trobar espais on actuar. L'estil musical, reconeix Poveda, serà "més obert" que el del Vida.

El Vida reivindica la unió

La direcció del Vida reivindica que és el moment que el sector vagi "unit", impulsi accions que vagin "més enllà" de les necessitats pròpies i faci un repartiment equitatiu entre tots els professional de la cadena cultural. En aquesta línia, el Vida també treballa per crear el Vida for Musicians, un espai de gravació i de concerts en línia amb l'objectiu de retransmetre actuacions en directe.

El Festival Vida va celebrar la seva primera edició el 2014, rellevant el desaparegut Faraday i amb Lana del Rey com a presència estel·lar. Des d'aleshores el festival s'ha anat consolidant i ha aconseguit crear marca combinant un entorn natural amable a una distància prudencial de Barcelona i un cartell sustentat per grans noms internacionals, però també amb bona lletra mitjana i petita, que apel·la a una sensibilitat indie i a un públic melòman.

stats