Airbnb denuncia la “reculada” del Govern en el reglament turístic

La plataforma d’allotjament col·laboratiu Airbnb denuncia que el projecte de decret de reglament del turisme del Govern suposa “un retrocés que, per diferents motius, perjudicarà les famílies de classe mitjana que comparteixen casa seva”.

El projecte de decret, sotmès a exposició pública, regula les diferents modalitats d’allotjament turístic. Airbnb va assegurar ahir que el document no té en compte el que “volen les famílies de classe mitjana” i va en contra de la feina feta per la Generalitat per crear un nou marc per a l’economia col·laborativa.

La plataforma va lamentar que el projecte de reglament no distingeixi entre operadors professionals i no professionals, per la qual cosa les famílies que comparteixen casa seva de manera ocasional seran tractades igual que els operadors comercials i estaran subjectes a “normes arcaiques dissenyades per a una indústria diferent”. Airbnb creu que aquest projecte inclou “un complex sistema de registre” que afavoreix els operadors comercials.

També retreu que aquesta normativa no té en compte els consells d’experts sobre la regulació de l’economia col·laborativa, i que no presta atenció a les crides de Brussel·les per donar més suport a l’economia col·laborativa, als informes de les autoritats de la competència que sol·liciten noves regulacions que impulsin les oportunitats econòmiques per als ciutadans corrents, i al compromís de la Generalitat d’ajudar les famílies de classe mitjana que es beneficiïn d’aquest tipus d’activitat.

L’enfocament sobre l’economia col·laborativa ja ha causat conflictes entre la conselleria d’Economia, encapçalada per Oriol Junqueras (ERC), més oberta amb aquest model, i la d’Empresa, responsable d’aquest decret i liderada per Jordi Baiget (PDL), que hi està menys oberta.

Solució a Barcelona

Segons Airbnb, l’allotjament col·laboratiu contribueix a fer que els viatgers i els beneficis es distribueixin més enllà de les zones més turístiques, i va recordar que l’any passat la comunitat d’Airbnb va tenir un impacte econòmic de més de 740 milions per a Barcelona, amb gairebé 900.000 usuaris.

Més continguts de