Delivery Hero ja és el primer accionista de Glovo

El propietari dels restaurants La Tagliatella ven la seva participació a l'aplicació catalana

El primer accionista de Glovo és una plataforma que es dedica exactament al mateix negoci que la companyia catalana. L'aplicació alemanya Delivery Hero ha comprat al grup polonès AmRest, propietari de la cadena de restaurants La Tagliatella, la seva participació a Glovo. Això significa que un 7,5% del capital de l'empresa catalana valorat en  76 milions d'euros passarà a mans d'un competidor directe, que ja acumula el 23,5% dels títols i es converteix en el principal accionista de l'empresa, amb un percentatge que també supera el dels seus fundadors.

AmRest va entrar en el capital de Glovo l'agost de l'any passat. La companyia va registrar unes pèrdues de 162,3 milions d'euros el primer semestre, marcat per la crisi sanitària del covid-19, davant uns beneficis d'11 milions d'euros d'un any abans. La situació financera de la companyia de restauració és força complicada a causa del confinament i la caiguda del consum i del turisme, fins al punt que l'auditor dels seus comptes va advertir sobre la seva viabilitat.

Pizza i pasta poloneses a la borsa espanyola

Precisament, és gràcies a Delivery Hero que en els últims anys s'han pogut conèixer més detalls sobre les finances de Glovo. En el seu últim informe anual, l'empresa alemanya va publicar que la barcelonina havia tancat el 2019 amb unes pèrdues de gairebé 190 milions d'euros, un sotrac respecte als 45 milions que s'havia deixat l'any anterior. Tot i així, en aquest mateix exercici la plataforma havia aconseguit multiplicar la facturació per quatre fins als 216 milions d'euros.

Amb la seva última ronda de finançament al desembre de l'any passat, en què va entrar al capital el fons sobirà d'Abu Dhabi Mubadala, Glovo va aconseguir l'estatus d' unicorn, en arribar a una valoració de més de 1.000 milions d'euros. Aleshores aquesta injecció va atorgar a la companyia barcelonina una valoració de prop de 1.400 milions d'euros, mentre que amb la venda de la participació d'AmRest el seu valor total baixaria lleugerament fins als 1.015 milions.

A mitjans de setembre, una altra operació havia contribuït a estrènyer els lligams entre Glovo i Delivery Hero. La primera va decidir vendre a la segona les seves operacions a l'Àmèrica del Sud per més de 270 milions d'euros i traspassar-li la seva activitat a vuit mercats. De fet, l'aplicació catalana ja havia fet marxa enrere en alguns països com el Brasil, després que la competència amb gegants locals com Rappi acabés desgastant la seva posició.