El BBVA guanya 4.323 milions fins al setembre, un 25% més, malgrat l'impacte de Turquia i l'Argentina

L'entitat basca demana al Suprem que la sentència de les hipoteques no tingui caràcter retroactiu

Els bancs espanyols tenen clar que si el Suprem confirma la sentència que atribueix als bancs la responsabilitat de pagar els impostos hipotecaris, no ha de tenir efecte retroactiu. El conseller delegat del BBVA, Carlos Torres, s'ha sumat aquest dimarts als banquers que fan aquesta petició al Suprem. L'alt tribunal decidirà dilluns si revisa o ratifica la polèmica sentència. "No preveiem aquesta opció. No es pot penalitzar a qui ha complert la llei", ha dit Torres.

El conseller delegat –que aviat es convertirà en president per la jubilació del número u de l'entitat, Francisco González, "previsiblement" abans de finals d'any– ha presentat per teleconferència els resultats del BBVA dels primers nou mesos del 2018. L'entitat ha obtingut un benefici net de 4.323 milions d'euros del gener al setembre, una xifra que és un 25,3% superior a la del mateix període de l'any passat.

La millora del resultat es produeix malgrat la inestabilitat econòmica i monetària a Turquia, on el banc blau és el primer accionista del banc Garanti, i a l'Argentina, on el banc té una filial. "Que hàgim tingut un trimestre difícil en dos països i que hàgim tingut igualment beneficis demostra la fortalesa del BBVA, del nostre model de negoci i de la diversificació geogràfica", ha destacat Torres. 

Contenció de la despesa i plusvàlues

El grup bancari atribueix la millora dels resultats a l'impuls dels ingressos recurrents, la contenció de la despesa, la reducció de les quantitats destinades al sanejament i les plusvàlues per la venda de BBVA a Xile per 633 milions d'euros.

El tercer trimestre el BBVA va guanyar 1.674 milions, un 46,4% més que en el mateix període de l'any anterior, gràcies a les plusvàlues de la venda de Xile, ja que el resultat trimestral incorpora un impacte negatiu de 190 milions per la hiperinflació a l'Argentina. A més a més d'Espanya, l'Argentina i Turquia, el grup BBVA està implantat en altres països, com Mèxic i els Estats Units.

Digitalització

En els resultats de l'entitat també destaquen les xifres de digitalització. El clients digitals del grup –els que fan les operacions a través d'internet i altres canals digitals– han augmentat aquest any un 23% i ja són gairebé la meitat del total (49%), uns 26 milions de clients. També han augmentat espectacularment les vendes realitzades digitalment: en els primers nou mesos de l'any representen un 39,5% del total de vendes, davant del 15,3% de fa dos anys.

Més continguts de