FINANCES
Economia 23/01/2016

El BBVA posposa la integració informàtica amb CatalunyaCaixa

El banc basc ajorna la fusió definitiva per poder modernitzar abans la seva pròpia plataforma

Albert Vidal
2 min
Els clients de CatalunyaCaixa poden fer ús de la xarxa de caixers del BBVA però no tenen accés als seus productes.

BarcelonaEl 9 de juliol era la data interna que tenien els treballadors de CatalunyaCaixa per culminar la integració informàtica amb el BBVA i començar a operar en els seus terminals exactament amb els mateixos sistemes i programes que utilitzen els seus col·legues del banc blau. Aquesta fita, en la pràctica, possibilitaria que els 1,5 milions de clients de l’antiga entitat catalana passessin a ser atesos amb tota l’operativa i productes del BBVA i rubricaria l’adquisició definitiva de CatalunyaCaixa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però la data no es complirà. Segons ha pogut saber l’ARA, la integració informàtica es retardarà. Contràriament al que acostuma a passar en aquests casos, l’ajornament no es deu a raons tecnològiques fruit de la complexitat del procés. “Està tot preparat, anem puntuals”, insisteixen fonts de l’entitat catalana que prefereixen mantenir l’anonimat. En efecte, l’ajornament de la fusió tecnològica ha sigut una decisió corporativa del banc que presideix Francisco González.

Prioritat tecnològica

Fonts del sector han confirmat a aquest diari que el BBVA ha pres la decisió per un conjunt de raons. D’entrada expliquen que la integració s’està fent correctament i que les dades de negoci de CatalunyaCaixa són “molt bones”. L’ajornament, asseguren, respon a un intent de minimitzar les molèsties per als clients. D’una banda, recorden que el maig, el juny i el juliol són els mesos amb més activitat, per la qual cosa descarten fer la integració en aquest període. En aquest sentit, cal recordar que la integració de la plataforma d’Unnim (el maig de 2013) va comportar diferents problemes tècnics que van afectar els clients i que el BBVA vol evitar que es repeteixin.

A més, el banc blau està ara immers en el desenvolupament de diferents eines i aplicacions tecnològiques que estan servint per modernitzar la seva plataforma informàtica. La integració informàtica amb CatalunyaCaixa suposaria que durant un període de tres mesos el BBVA no podria incorporar innovacions i la cúpula del banc vol evitar-ho: el banc vol donar prioritat a l’impuls del seu vessant tecnològic. Aquest és un dels compromisos del nou conseller delegat, Carlos Torres, i aquesta nova política va portar González a destituir l’anterior primer executiu, Ángel Cano.

Aquestes mateixes fonts no concreten quan es podria completar la integració informàtica de CatalunyaCaixa, però diferents veus de l’empresa parlen ja del mes d’octubre i, de fet, no es descarta que pugui esperar fins al 2017.

Des del punt de vista dels clients, la decisió no és urgent. Continuen operant amb normalitat i poden fer ús de la xarxa de caixers del BBVA. La urgència, més aviat, hauria de ser per al mateix banc, ja que l’aplicació de les sinergies (els estalvis que obté una entitat amb la fusió d’una altra unificant productes i reduint el personal duplicat) es veuen frenades sense la definitiva integració.

El que de moment no està decidit és què passarà amb la marca de CatalunyaCaixa. El BBVA podria optar per mantenir-la a causa del valor identitari que té per als seus clients catalans o podria suprimir-la, com va fer precisament amb Unnim, la seva anterior adquisició a Catalunya. Però al banc això no és una prioritat ara per ara perquè estan “còmodes” amb la situació actual. Un portaveu de l’entitat va limitar-se a explicar que “escoltaran el client” abans de prendre una decisió definitiva.

stats