Economia 13/05/2015

Els comerços de Barcelona es mantenen fidels a la llei catalana d'horaris comercials

Un 70% dels establiments han seguit la legislació suspesa de Catalunya, segons l'Indicador del Comerç de Barcelona. Les vendes del sector encara no milloren i cauen un 2% el primer trimestre

Júlia Manresa
2 min
Els consumidors estan cada cop més ben informats i són més exigents.

BarcelonaLa majoria de comerços de Barcelona van continuar obrint seguint la restricció d'horaris que marca la llei catalana que el Tribunal Constitucional va suspendre a finals de l'any passat. Així ho revela l'últim informe referent al primer trimestre del 2015 de la Fundació Barcelona Comerç i l'escola de negocis Esade, que elabora l'Indicador del Comerç de Barcelona (IcoB).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons aquest estudi basat en una mostra de 542 comerços de diferents zones de la ciutat, un 70% dels establiments van seguir la normativa catalana. "S'ha demostrat que el model funciona i es respecta moltíssima la llei catalana", ha explicat aquest dimecres el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca.

En aquest sentit, Gasca també ha alertat que és possible que aquest percentatge variï en el proper indicador trimestral ja que l'activitat augmenta a la temporada de primavera-estiu impulsada també pel turisme.

Un 2% menys de vendes

Tot i que la majoria dels comerciants es mostren optimistes de cara al repunt del consum en un futur pròxim, els resultats d'aquest indicador mostren que "la millora dels indicadors macroeconòmics encara no s'ha traslladat a les butxaques del consumidor", com ha afirmat el president de la Fundació. En aquest sentit, el resultat de les rebaixes de la temporada d'hivern van ser pitjors que els de l'anterior amb un 2,94% menys de facturació. A més, els ingressos per les compres també han retrocedit un 1,6% respecte el mateix trimestre de 2014, un retrocés interanual superior a l'anterior que haia estat de l'1,3%. La reduccó de la facturació també és més forta, un -2%, respecte l'1,4% menys del primer trimestre del 2014.

De fet, Gasca ja va afirmar a principis d'any que la millora de l'economia encara no es notava a la butxaca dels consumidors. D'altra banda, una altra de les tendències que es consolida entre els clients és la recerca d'ofertes i descomptes durant tot l'any que provoca un retrocés en la facturació de les èpoques de rebaixes tradicionals.

Aquestes dades s'enfronten amb l'últim informe de la Confederació del Comerç de Catalunya (CCC), que afirmava que el 2014 va tancar amb un augment de vendes del 2,2% que es consolidaria aquest 2015.

En paraules del Vicenç Gasca, "el consum no repunta com voldríem i com alguns portaveus afirmen". En aquest sentit, el regidor de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, Raimon Blasi, ha volgut donar importància a l'optimisme i a l'esperança que sí que mostra l'indicador tot i que ha reconegut que les dades presentades en l'informe no l'han deixat "congelat".

stats