Cabify: "La forma d'operar a Barcelona és completament legal"

La plataforma de VTC dobla la facturació el 2018 però registra pèrdues de 4 milions d'euros

La Generalitat ja ha obert una cinquantena d'expedients sancionadors contra Cabify per no haver respectat la normativa que estableix un mínim d'una hora de precontractació per als VTC a l'àrea metropolitana de Barcelona, però tot i això la plataforma ha defensat aquest dimarts la legalitat de la seva estratègia per esquivar la limitació. "La forma d'operar a Barcelona és completament legal i es pot defensar davant de qualsevol tribunal", ha afirmat el conseller delegat de la companyia, Vicente Pascual, durant una conferència a la Universidad Menéndez Pelayo, a Santander.

La plataforma de vehicles de transport amb conductor admet que la regulació catalana ha fet caure el nombre d'usuaris a Barcelona i és "lesiva" per al creixement de l'empresa, però confia que la justícia els donarà la raó. "Al final es determinarà que la fórmula és perfectament vàlida", ha assegurat Pascual.

Cabify va facturar el 2018 un total de 144 milions d'euros, el doble que l'any anterior, i va obtenir un ingrés net de més de 20 milions d'euros, però va registrar pèrdues de 4 milions d'euros (un milió menys que el 2017), segons ha anunciat el conseller delegat. La companyia espera que aquest 2019 sigui el primer any que registri beneficis. Pascual també ha assegurat que Cabify paga a Espanya més de 8 milions d'euros en impostos, en concepte d'IRPF, IVA i cotitzacions a la Seguretat Social. 

Crítica als reguladors

Durant la seva conferència, el conseller delegat de Cabify ha carregat també contra els reguladors a Europa, a qui acusa de donar l’esquena a la innovació i el creixement. "Estan més al costat de la protecció del consumidor que de la innovació i el creixement", ha assegurat. Segons Pascual, el paper dels reguladors a Europa ha suposat un fre per a les empreses d’innovació, que es concentren especialment als Estats Units i a la Xina.