Economia 18/03/2016

Domino's vol repartir pizzes a domicili amb robots

La cadena de pizzeries negocia implementar el servei a Nova Zelanda

Europa Press
2 min
Imatge promocional del robot desenvolupat per Domino's Pizza.

MadridNova competència per als repartidors de pizzes a domicili. El futur de la distribució a demanda ja no passa només per començar a utilitzar drons amb èxit, com intenten des de fa un parell d’anys gegants com Amazon, Facebook o, fins i tot, Correus. La cadena de menjar ràpid Domino’s Pizza té la seva pròpia proposta i ahir va anunciar que està negociant amb el govern de Nova Zelanda fer proves de repartiment de pizza a domicili mitjançant robots. El nou prototip desenvolupat per l’empresa –batejat com a Domino’s Robotic Unit (DRU)– funciona gràcies a un sensor làser que esquiva els obstacles i arriba a la seva destinació de manera autònoma. El robot pot agafar una velocitat de 20 quilòmetres per hora.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com va explicar ahir el ministre de Transport de Nova Zelanda, Simon Bridges, durant aquest últim any ja s’han fet les proves prèvies a la posada en marxa d’aquesta iniciativa. “L’ús d’aquests robots pot suposar una oportunitat innovadora” per al país, va explicar ahir. Precisament l’any passat, el govern neozelandès va posar en marxa un programa similar per fer proves amb drons, els anomenats vehicles aeris no tripulats (UAV, la sigla en anglès), i actualment està revisant les lleis per incloure les noves tecnologies en les seves aplicacions al transport.

La cadena de menjar ràpid ha desenvolupat aquest robot juntament amb la start-up australiana Marathon Robotics basant-se en un robot utilitzat per l’exèrcit i en la seva pròpia tecnologia. Domino’s assegura que el DRU es tracta d’una aposta en ferm. Per això s’ha assegurat de dissenyar un robot “elegant” amb una “personalitat amable” a ulls dels consumidors. De fet, els robots també incorporen un sistema d’il·luminació que permet interactuar-hi.

La guerra del repartiment

Aquest és un pas més en la competició pel repartiment a domicili que han posat en marxa gegants de la distribució de sectors diversos. Amb la proposta de Domino’s ja no només es tracta dels especialistes en comerç electrònic com Amazon o Ebay, o dels tradicionals serveis d’enviament i missatgeria com Correus, DHL o MRW, sinó que ara és una cadena de menjar ràpid la que es llança a la cursa per a l’optimització dels enviaments. De fet, un altre gegant de la distribució, en aquest cas una de les cadenes de supermercats i hipermercats més gran del món, Wal-Mart, també va sol·licitar a finals de l’any passat el permís per començar a fer proves amb drons que repartiran les seves comandes a domicili.

La guerra està oberta, doncs, en diversos sectors de la distribució. Però, a més de millorar l’eficiència del servei, aquesta aposta suposarà inevitablement la destrucció de llocs de treball. L’any passat, el Banc d’Anglaterra alertava que els robots faran la meitat de les feines en les pròximes dècades.

stats