Gas Gas evita el tancament gràcies a una aliança amb KTM

El fabricant austríac es queda amb el 60% de la nova societat

El fabricant català de motos Torrot - Gas Gas, propietat del fons Black Toro Capital, ha aconseguit evitar el tancament de l’empresa a última hora i ha firmat un acord amb el grup austríac KTM Industries, també fabricant de motos, que garanteix la producció com a mínim durant tres anys a la planta de Salt. La plantilla, formada per més d’un centenar de treballadors, es trobava amb un expedient de regulació temporal des del mes de juny perquè l’empresa arrossega un deute de 23 milions d’euros i havia patit una davallada de vendes del 50% en l'últim exercici.

Amb aquest acord, KTM es queda amb un 60% de la nova societat, mentre que la resta estarà en mans de Black Toro. La mateixa empresa austríaca ha deixat clar aquest dijous en un comunicat que, gràcies al pacte, es podrà continuar la producció de productes Gas Gas i de vehicles elèctrics Torrot a la fàbrica de Salt i que, alhora, podrà entrar en el mercat de les motos elèctriques urbanes. Per la seva banda, Black Toro ha detallat que l’objectiu d’aquesta aliança és desenvolupar nous models i ampliar el seu catàleg amb el paraigua comercial i tecnològic de KTM. “Per a tots dos socis, la cooperació marca el començament d’un futur d’èxit per a la marca espanyola, establerta i reconeguda internacionalment”, ha destacat el grup austríac.

L’aliança, de la qual no s’han revelat els detalls econòmics, està encara subjecta a l’aprovació de les autoritats antimonopoli.

Quatre anys a la corda fluixa

Gas Gas va entrar en liquidació el juliol del 2015 i els actuals propietaris, Black Toro Capital, van arribar a un acord per comprar-la per 9,66 milions d’euros, i posteriorment van fusionar-la amb Torrot, un altre fabricant amb dificultats.

Després de mesos de tenir la producció aturada, el març del 2016 la planta va reprendre la cadena de muntatge i l’any passat va anunciar una inversió de 2 milions d’euros a la mateixa fàbrica per treure al mercat la seva primera moto de trial elèctrica. Llavors la companyia comptava amb uns 150 treballadors i exportava el 90% de la producció. Les vendes, però, van començar a caure en picat i el passat mes de juny va anunciar l’ERO temporal que afectava la plantilla.