Economia 27/02/2015

IAG multiplica per sis el benefici el 2014 i Iberia també torna als guanys

L'aerolínia espanyola contribueix al grup IAG amb un un benefici operatiu de 50 milions, davant pèrdues de 166 milions d'un any abans

Europa Press
1 min
LIDERATGE ENCARA MÉS GRAN
 Vueling és el principal operador de l'aeroport del Prat, amb el doble de passatgers que el seu immediat competidor, el gegant irlandès del baix cost Ryanair.  Les noves rutes d'IAG encara farien més gran aquesta escletxa.

MadridEl grup d'empreses IAG, que aglutina Iberia, British Airways (BA) i Vueling, va registrar un benefici net de 1.003 milions d'euros l'any passat, fet que suposa multiplicar per més de sis (+ 564,2%) els guanys de 151 milions d'euros aconseguits un any abans.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El benefici de les operacions abans de partides excepcionals es va situar en 1.390 milions d'euros, un increment del 80,5%, segons ha informat la companyia en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Els ingressos totals van créixer un 8%, fins a 20.170 milions d'euros, amb un increment del 7% en els costos excloent-ne el combustible. El cost del combustible va pujar un 0,6%.

Iberia va aconseguir un benefici operatiu de 50 milions d'euros, davant les pèrdues de 166 milions d'euros en l'exercici anterior. "La reestructuració duta a terme per Iberia ha estat excepcional, tant des del punt de vista financer com operatiu, i estem molt orgullosos del que ha aconseguit, en especial el seu estricte control de costos", ha subratllat el conseller delegat del grup, Willie Walsh. "El 2013 vam anunciar que la nostra intenció era que Iberia fos rendible el 2014 i hem complert aquesta promesa".

El benefici de les operacions de British Airways va arribar als 1.215 milions d'euros, davant els 762 milions de l'any passat, i ha demostrat "importants progressos" en la consecució dels seus objectius a llarg termini.

Per la seva banda, Vueling va registrar un benefici operatiu de 141 milions d'euros, per sobre dels 139 milions d'euros del 2013.

Als nivells actuals de preu del combustible i tipus de canvi, IAG espera obtenir el 2015 un benefici de les operacions superior a 2.200 milions d'euros, amb uns costos totals de combustible al voltant de 5.900 milions d'euros, basat en un increment de capacitat d'un 5,5%, aproximadament.

stats