L’aplicació per a escoles Clickedu fa el salt al mercat nord-americà

La plataforma catalana de gestió per a escoles Clickedu ha signat un acord amb una empresa multinacional canadenca per començar a distribuir el seu software a escoles primer del Regne Unit i després dels Estats Units i el Canadà. Tal com expliquen els fundadors d’aquesta companyia catalana, Montserrat Brau i Ignasi Nogués, aquest acord de comercialització implica una “gran expansió” internacional d’una empresa que actualment té 55 treballadors i que, fins ara, ha venut la plataforma Clickedu a 450 centres arreu d’Espanya.

Aquesta empresa catalana fundada fa 15 anys va facturar tres milions d’euros en l’últim exercici i ja està ampliant la seva estructura per poder fer front al nou acord de distribució. Tal com expliquen els seus fundadors, la companyia amb qui han tancat el pacte no vol fer pública la seva identitat, però la seva facturació és d’uns 25 milions de dòlars, compta amb 30.000 clients a tot el món i està especialitzada en el sector de l’educació. “Dominen un 80% de la quota de mercat d’aquest sector als Estats Units i més del 90% del del Canadà”, explica Ignasi Nogués. Però com que els seus fundadors descarten de pla vendre la companyia, els plans d’expansió que suposen fer front a un distribuïdor com aquest impliquen un esforç d’inversió i d’increment de personal de Clickedu que la companyia ja ha començat, amb el trasllat de les seves oficines al districte 22@ i la incorporació de més persones a l’equip. “Els plans dels canadencs són arribar a vendre 15.000 plataformes en tres anys i multiplicar la facturació fins als 25 milions d’euros”, puntualitza Nogués.

Créixer un 85% a l’estranger

Clickedu és un software al núvol que integra la gestió de les àrees referents a alumnes, professors, administració i direcció, i permet a cada escola personalitzar els seus serveis. Per això, abans de fer el llançament a les escoles nord-americanes, han començat una prova pilot en dos centres del Regne Unit amb més de 2.000 alumnes, el màxim que han gestionat fins ara en escoles espanyoles. A més, des de Catalunya es gestionarà el mercat llatinoamericà, on ja han aterrat aquest any amb centres de Colòmbia i Xile. Clickedu preveu incrementar un 85% la presència a l’estranger en dos anys.

Més continguts de