L'americana Take-Two compra la 'start-up' catalana Social Point per 230 milions

La companyia de videojocs mòbils socials va facturar 84 milions d'euros el 2016 i té una plantilla de 270 treballadors

L'empresa nord-americana Take-Two ha anunciat aquest dimecres la compra de la 'start-up' de videojocs socials catalana Social Point per 250 milions de dòlars (230 milions d'euros). Segons ha informat la companyia, que cotitza al Nasdaq, l'adquisició s'ha saldat amb 162 milions d'euros en efectiu i 1,4 milions d'accions de Take-Two.

Social Point va néixer a Barcelona l'any 2008 i va tancar el 2016 amb una facturació de 84 milions d'euros i un ebitda (benefici abans d'impostos, amortitzacions, interessos i d'altres) de 18,4 milions d'euros. La companyia està liderada pels tres cofundadors, Horacio Martos, Andrés Bou i Marc Canaleta. De fet, Martos va rebre el Premi Jove Empresari l'any 2013, un reconeixement de l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya als millors emprenedors catalans.

Segons el conseller delegat de Take-Two, Strauss Zelnick, l'adquisició de Social Point permetrà a l'empresa " diversificar el seu negoci i ampliar la seva cartera de propietat intel·lectual". Martos i Bou també han destacat que la companyia americana és "un dels actors líders de la indústria de l'entreteniment interactiu". Take-Two té la seu a Nova York i és l'empresa creadora d'alguns jocs per a mòbils populars com ara Mafia o Civilization.

Només el diner estranger fa créixer les ‘start-ups’ catalanesSocial Point té l'accionariat repartit entre alguns dels grans fons espanyols i internacionals. Un 18,4% de la companyia és de Nauta Capital, mentre que els fons Highland Capital Partners (16%), Idinvest Partners (16,4%) i Greylock (15%) es reparteixen la resta del capital. L'estiu del 2014 la companyia va tancar una última ronda de finançament 30 milions d'euros, una de les més grans de l'any.

Aquesta no és la primera gran operació en la indústria catalana dels videojocs. El 2015 la canadenca Imperus va comprar definitivament la joia de la corona de l'emprenedor Carlos Blanco: Akamon. La companyia de jocs socials es va vendre per 28 milions de dòlars.

Més continguts de