Només un topònim català entre els finalistes pel nou totterreny de Seat

Tarraco és l’únic nom que ha passat a la final; el definitiu es triarà per votació popular

Alborán, Ávila, Aranda i Tarraco. Aquests són els quatre noms finalistes que Seat ha fet públics aquest matí per batejar el seu nou model de cotxe, el totterreny que es posarà a la venda l'any que ve. L'automobilística, que fins ara mai ha batejat cap dels seus models amb un topònim català, ha triat només un nom de la geografia catalana d’entre les tres possibilitats preseleccionades (Aran, Abrera i Tarraco). Finalment, doncs, Aran, Abrera, Donosti, Tarifa i Teide han quedat descartats. L’anunci l’ha fet aquest matí el president de Seat, Luca de Meo, durant la presentació al Saló Internacional de Frankfurt, a Alemanya.

La companyia va fer aquest estiu la primera selecció de 9 noms entre les 10.130 propostes que els havien fet arribar els ciutadans, que ara han acotat a 4. A partir d’avui s’obre un procés de participació ciutadana, amb votacions fins al 25 de setembre, quan s’escollirà el nom més votat com a guanyador. L’automobilística anunciarà el nom definitiu abans del 15 d’octubre.

Per triar els candidats, les diferents propostes han superat diverses rondes definides per la companyia, en les quals han participat experts de l'automobilística, una agència externa especialitzada en 'naming' i una altra d'experta en propietat industrial i intel·lectual.

Resultats econòmics històrics

La companyia, filial de Volkswagen viu un moment econòmic dolç. El primer semestre de l’any van registrar 130 milions d’euros de benefici operatiu, un 41% més que el 2016. De Meo ha destacat la bona marxa de les vendes, sobretot de l’Ateca, que està per sobre de les previsions, i de l’Ibiza, que també ha augmentat un 22% les vendes.

Estem segurs que el 2018 també serà un bon any, especialment amb la nova cartera de productes, ha destacat De Meo. En poc més d’un any Seat ha llançat 4 productes nous al mercat i el 2018 presentarà el nou totterreny, el germà gran de l’Ateca.