Reig Jofre inverteix 46 M€ per créixer en una nova divisió

L’acord preveu l’adquisició de les carteres de productes i també la incorporació de l’equip humà especialitzat

Reig Jofre no es conforma. La farmacèutica catalana va fer públic dilluns un acord amb què no només vol accelerar el seu creixement, sinó que també irromp en una àrea on fins ara no era present.

L’empresa familiar va anunciar que havia adquirit per 46 milions d’euros una cartera de productes de Bioibérica per tractar l’artrosi i altres artropaties, una operació amb què la companyia catalana debuta en l’àrea terapèutica i de dolor articular. El preu a què s’ha tancat l’operació inclou també una part variable lligada a les vendes d’aquests productes.

L’acord preveu l’adquisició de les carteres de productes i també la incorporació de l’equip humà especialitzat (51 persones de cinc àrees diferents) i un acord pel qual la també catalana Bioibérica continuarà produint i subministrant els principis actius d’aquest catàleg a Reig Jofre. Els medicaments més coneguts inclosos en l’acord són el Condrosan i el Droglican, tots dos per a l’artrosi, importants al mercat espanyol i també a França, Finlàndia i Portugal.

Reig Jofre recordava ahir que les malalties osteoarticulars (en què també hi ha l’artritis) són unes de les que tenen més prevalença al món: es calcula que en pateixen entre un 5% i un 20% de la població i als països industrialitzats arriba fins al 80% en pacients de més de 65 anys. Els productes inclosos en l’acord van reportar a Bioibérica unes vendes de 26 milions durant l’any passat. De totes maneres, Bioibérica continuarà venent a Reig Jofre el principi actiu d’aquests medicaments. Entre això, i que l’àrea creix amb força, Bioibérica no preveu perdre ingressos, segons fonts de la companyia.

Apostes pel ‘core’

Ignasi Biosca, conseller delegat de Reig Jofre, va destacar que l’adquisició generaria “valor directe” per a l’acció i també el seu enfocament estratègic. Reig Jofre afrontarà l’operació amb l’ampliació de capital anunciada recentment -de 24 milions-, deute bancari i recursos propis.

El seu homòleg a Bioibérica, Luis Solera, va explicar que l’acord els permet focalitzar-se en el “negoci B2B [entre empreses], la investigació, producció i venda de principis actius farmacèutics”, orientació amb què han tingut un creixement de més del 50% els últims tres anys.

Més continguts de