Retards a sis de cada deu vols de Vueling al Prat

L'aerolínia arrossega setmanes de caos operatiu

Només cal obrir el seu compte de Twitter per fer-se una idea dels problemes operatius que torna a tenir ahir Vueling, la primera aerolínia de l’aeroport de Barcelona. Les queixes i reclamacions en forma de piulades omplen des de fa dies el mur d’aquesta companyia, al mateix temps que passatgers indignats s’acumulaven creant llargues cues als seus taulells del Prat. A tres quarts de vuit del vespre, prop del 60% dels 178 vols que Vueling tenia programats com a sortides des del Prat havien patit retards. D’aquests, tres es van cancel·lar.

La companyia continua atribuint el caos operatiu a un problema intern i puntual que, segons assegura un portaveu, estarà solucionat aquest juliol, per afrontar en ple rendiment l’operació sortida. Aquest cap de setmana, les afectacions es van donar principalment a les Illes Balears, on el problema sembla haver-se enquistat, i a l’aeroport de Bilbao. A banda, la companyia atribueix part de les alteracions a l’operativa a les vagues de controladors aeris de França i Itàlia.

Advertiments i amenaces

Mentrestant, però, els treballadors de l’aerolínia asseguren que la situació es deu a una mala planificació de l’operativa d’estiu, que arrossega encara els problemes de l’any passat i que era massa ambiciosa pels pocs efectius, tant pel que fa a pilots, tripulants com avions, amb què compta l’aerololínia.

Tempesta de crítiques al paradís de Vueling

Si la setmana passada era el col·lectiu de pilots el que afirmava haver advertit la direcció amb temps d’una estructura insuficient per fer front a una operativa exagerada, aquesta vegada ha estat Stavla, el sindicat majoritari de tripulants de cabina, el que assegura que va alertar formalment i a través d’un correu electrònic la nova cúpula de Vueling, constituïda després de la marxa de l’antic president, Álex Cruz a British Airways, i d’una  fuga dels principals càrrecs executius.

El correu, al qual ha tingut accés l’ARA, va ser enviat al maig i demostra la preocupació dels treballadors, que asseguraven patir les conseqüències d’una “mala operativa”, amb nombrosos retards i cancel·lacions que els generaven “grans dubtes sobre el futur de la companyia”. L’empresa no confirma haver rebut aquesta notificació i el sindicat afirma no haver rebut resposta. Vueling, però, insisteix en què es tracta d’un problema que no s’estendrà a la resta de l’estiu