Economia 06/09/2017

Ryanair revisa la seva política d'equipatge i ara només autoritzarà una maleta de mà per passatger

En cas que se'n portin dues, la maleta més voluminosa baixarà a la bodega sense recàrrec

Ara
2 min
Un grapat  de bacteris resistents  dins la maleta

DublinRyanair ha tornat a revisar la seva política d'equipatge de mà. En un comunicat que ha publicat aquest dimecres, l'excés d'equipatge de mà està saturant els avions i "està generant molts retards en embarcaments i en vols", un problema que ja va notificar a principis d'any. És per això que la companyia irlandesa només autoritzarà una única maleta de mà per passatger. En cas que la persona en porti dues, la maleta més voluminosa haurà de baixar a la bodega des de la porta d'embarcament i sense cap mena de recàrrec. Aquesta mesura es començarà a aplicar a partir del pròxim 1 de novembre.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A partir d'aquesta data, seran pocs els passatgers que podran carregar dos equipatges de mà a la cabina. Aquesta excepció només valdrà per als viatgers amb "embarcament prioritari", que són els passatgers que reserven seients més amples, que també embarquen abans que la resta. No obstant això, aquests clients hauran de pagar cinc euros addicionals pel seu segon equipatge de mà en reservar el bitllet, o sis euros si inclouen la opció després de tancar la reserva.

Segons Ryanair, la taxa d'ocupació dels seus avions a l'agost va ser del 97%, una dada que comporta que "massa clients" transportin dues maletes. En el mateix comunicat, la firma irlandesa ha dit que vol "animar" els usuaris a "facturar l'equipatge i reduir el nombre de passatgers amb dues maletes a la porta d'embarcament".

Per incentivar els clients a facturar les maletes, Ryanair permetrà facturar un màxim de 20 quilograms d'equipatge (fins ara n'eren 15) per un import de 25 euros, deu menys que els últims anys. El director de comunicacions de l'aerolínia, Kenny Jacobs, ha assegurat que aquests canvis suposaran un cost de 50 milions d'euros anuals "en termes de reducció de les tarifes de facturació de l'equipatge".

Tot i això, el directiu confia que els nous preus "animaran els usuaris a contractar aquest nou servei". "Esperem disminuir la quantitat d'equipatges permesos (...) Es podrà accelerar el procés d'embarcament dels vols i eliminar els retards", ha afegit Jacobs.

Durant els últims dies, Ryanair també ha sigut notícia pel frec a frec que manté amb Lufthansa per comprar Air Berlin. L'aerolínia alemanya, declarada en fallida, va rebre un crèdit de 150 milions d'euros per part de l'executiu d'Angela Merkel a mitjans del mes d'agost. Ryanair va presentar una queixa formal davant la Comissió Europea en considerar que les ajudes del govern alemany estan dirigides a facilitar la compra d'Air Berlin per part de Lufthansa.

stats