Salomó rellança la seva empresa de criptomonedes

Amb Nostrum en concurs de creditors des de principis d’any, el seu fundador, Quirze Salomó, es torna a centrar en les criptomonedes

Amb Nostrum en concurs de creditors des de principis d’any, el seu fundador, Quirze Salomó, es torna a centrar en les criptomonedes. Segons ha pogut saber l’ARA, l’empresari ha rellançat en les últimes setmanes el projecte CryptoFranchise, que ja va presentar el setembre passat abans que la cadena de menjar per emportar-se s’ennuegués amb el creixement dels últims anys. Es tracta d’una empresa que vol crear monedes digitals (o tokens ) per a altres marques amb model de franquícia, com la mateixa Nostrum. El projecte es ven com una via per fidelitzar els clients i permetre que intercanviïn aquestes divises per productes o serveis a canvi de descomptes i ofertes.

En la versió actualitzada del seu white paper -el document inicial on s’expliquen les condicions d’una iniciativa en el sector de les criptomonedes- es donen més detalls sobre l’aventura empresarial de Salomó. En un principi, el fundador de Nostrum havia anunciat que CryptoFranchise arrencaria amb la ICO ( initial coin offering ) de Nostrum, és a dir, que emetria la seva pròpia criptomoneda per recaptar els diners necessaris per arrencar la plataforma. No obstant això, en el nou full de ruta aquesta sigla canvia per la d’IEO ( initial exchange offering ), un altre sistema que implica que hi ha una plataforma d’intercanvi de criptomonedes que fa d’intermediària per a terceres empreses.

CryptoFranchise assegura que generarà 500 milions de tokens, el 60% dels quals es vendran als usuaris de les franquícies que hi operin. Tindran un preu de cinc cèntims i la plataforma espera captar, com a mínim, 5 milions d’euros. Aquesta xifra rebaixa les expectatives respecte al primer anunci de Salomó, en què aspirava almenys a 35 milions d’euros. A la seva web ja ha posat a disposició la venda privada de tokens (es diuen FranchiseCoin) i s’afirma que el projecte veurà la llum al juliol. La societat amb què es gestionarà aquesta operació té seu a Estònia, un país que en un camp com el de les criptomonedes, que genera fortes suspicàcies, té una regulació més permissiva que l’espanyola.

Per a l’any vinent, CryptoFranchise espera captar 15 marques que vulguin tenir el seu propi token a través de la seva plataforma d’intercanvi, i 35 el 2021. Aquestes transaccions es faran amb la tecnologia de la companyia britànica Radix DLT. A més, l’empresa preveu que els primers clients arribin entre l’octubre i el desembre. Malgrat que fa més d’un any i mig que Salomó va anunciar una criptomoneda per a Nostrum, fins ara aquesta iniciativa no s’havia acabat de llançar. A banda del directiu, CryptoFranchise compta amb Vasilisa Marinchuk, una de les responsables de l’esdeveniment Barcelona Blockchain Week, que s’organitza a la capital catalana. Contactada per l’ARA, l’empresa prefereix no fer valoracions fins que es llanci la plataforma i es limita a apuntar que les condicions del document de presentació poden canviar.

Concurs de creditors

Al febrer, la cadena de menjar per emportar-se Nostrum es va veure obligada a entrar en concurs de creditors (l’antiga suspensió de pagaments) i va cessar Salomó com a president i conseller delegat. Actualment Trea, la gestora de capital presidida per Carles Tusquets, ha passat a ser el primer accionista de la companyia amb el 38% del capital, seguida de Salomó amb el 23%.

L’empresa tenia fa dos anys 130 establiments, acabava d’obrir mercat a França i volia arribar als 800 locals a Europa. Nostrum podria sortir del concurs de creditors si hi ha una injecció de capital o una quitança del deute que li permeti recuperar oxigen financer. En cas contrari, les opcions restants serien la liquidació o vendre’s la fàbrica del grup a Sant Vicenç de Castellet.