Seat inverteix 800 milions en el nou León, que assegura 1.600 llocs de treball

L'empresa ambiciona un èxit rotund del nou vehicle, que es comença a vendre al novembre a Alemanya, Àustria i Suïssa, mentre a Espanya arribarà l'any que ve

El fabricant d'automòbils Seat ha xifrat aquest dijous en 800 milions la inversió acumulada en tot el procés de desenvolupament i producció del nou Seat León, un model que ha de ser l'empenta definitiva perquè l'empresa remunti les pèrdues (porta 95 milions de números vermells acumulats aquest any).

Amb el nou cotxe, que es llançarà aquest mateix mes als mercats alemany, austríac i suïs i arribarà a Espanya l'any que ve, Seat assegura 1.600 llocs de treball a la línia de producció de Martorell.

El León és l'eina cabdal per aconseguir l'objectiu de portar la fàbrica de Seat al màxim de capacitat, per sobre dels 500.000 vehicles. El Seat León ha d'igualar en vendes l'Ibiza, amb unes 200.000 unitats anuals, tot un repte en plena crisi generalitzada de vendes a Espanya i a Europa.

El vicepresident de Producció, Andreas Tostmann, no ha fixat un calendari per aconseguir aquests objectius, però ha assegurat que el León és peça clau en el full de ruta cap a l'increment de les exportacions, que ara mateix suposen el 80% de les vendes.

Per primer cop, el model es fabricarà en tres versions a partir del 2013 (cinc portes, tres portes i familiar), la qual cosa permet ser més ambiciosos a l'hora d'agradar els diferents clients.

Tostmann ha explicat que els canvis tecnològics introduïts a la fabricació del León –el primer vehicle que es construeix sobre unes instal·lacions completament noves– ha permès millorar un 10% els nivells de productivitat de la fàbrica catalana.