Seat dribla la crisi de Volkswagen i augmenta vendes el 2015

El consorci Volkswagen perd el llindar dels 10 M de cotxes venuts i la justícia nord-americana acusa el grup de no cooperar amb la investigació

L'escàndol dels motors dièsel ha passat factura a les vendes del grup Volkswagen de l'any passat, però  Seat ha salvat les vendes amb un augment del 2,4% fins als 400.000 cotxes matriculats a tot el món. La filial del grup amb seu a Catalunya ha estat la tercera marca amb més creixement per darrere de Porsche i Audi, segons el balanç de finals d'any del grup. Malgrat tot, el desembre va ser negatiu per a la marca, amb un descens del 9,2% de les seves vendes mundials.

En termes globals, el consorci Volkswagen va matricular 9,9 milions de cotxes a tot el món, un 2% menys que durant el 2014, l'any en què va superar per primer cop en la història el llindar dels 10 milions de vehicles venuts. El grup alemany anava disparat i havia aconseguit avançar quatre anys l'objectiu dels 10 milions de cotxes, però l'esclat de la crisi per haver manipulat alguns motors dièsel amb un 'software' ha truncat aquesta ratxa.

La marca Volkswagen ha retrocedit gairebé un 5% en vendes durant el 2015. Si es mira només el mes de desembre, la patacada va fregar el 8%, mentre que Audi i Skoda van resistir en positiu amb pujades de més del 5%.

El grup alemany té per davant un llarg camí judicial arran del cas destapat als EUA, on ja han començat les investigacions sobre l'ocultació d'emissions contaminants que hauria fet el grup Volkswagen. Fonts coneixedores del cas citades per l'agència Reuters, han acusat la marca de no cedir a la justícia correus electrònics interns de directius acollint-se a la llei alemanya.

El fiscal de Connecticut George Jepsen ha criticat aquest divendres que el grup es resisteixi a cooperar amb la justícia, que investiga la manipulació de gairebé 600.000 cotxes als EUA. La marca, de moment, no s'ha pronunciat sobre aquests mails.

El president de Volkswagen, Matthias Müller, ha subratllat que els resultats del 2015 van ser "excel·lents" si es té en compte l'escàndol que ha sacsejat la companyia l'últim trimestre de l'any. De fet, les vendes del consorci alemany van caure un 5,2% al mes de desembre respecte del mateix mes del 2014.

Problemes a la Xina

Müller també ha destacat el mèrit d'haver tancat l'any amb una baixada mínima tenint en compte la situació complicada d'alguns mercats. Un exemple és la Xina, on el grup alemany té més d'un terç de totes les seves vendes i un mercat on va matricular un 3,4% menys de cotxes l'any passat (un total de 3,5 milions de vehicles).

Al global de l'any, però, les vendes del grup als EUA van tancar en positiu amb un lleuger increment de l'1,2% tot i desinflar-se en la recta final del 2015. A Europa, l'increment va ser del 2,5%, amb el contrapunt negatiu de Rússia (un mercat petit en volum però que va caure un 36%). Els mercats de Sud-amèrica van protagonitzar una caiguda important, impulsada pel Brasil, on les matriculacions de Volkswagen van retrocedir un 38%.

 

 

Més continguts de