EasyJet concentrarà a Barcelona la seva operativa digital
L'aerolínia britànica obrirà un centre a la capital catalana que començarà a funcionar l'any que ve
BarcelonaEasyJet aposta per Barcelona, una de les seves bases a l'Estat. L'aerolínia de baix cost obrirà un centre digital a la capital catalana, que servirà per desenvolupar nous productes i millorar processos interns. "Serà clau per accelerar la nostra transformació digital i continuar millorant l'experiència dels nostres passatgers", ha explicat el director general d'EasyJet per al sud d'Europa, Javier Gándara.
Ubicat en el 22@, serà el primer hub d'aquestes característiques que tindrà EasyJet i donarà servei a tota la companyia, amb presència a 160 aeroports de tot el món. El centre concentrarà la seva operativa digital i substituirà el departament d'innovació i de tecnologies de la informació que fins ara tenia a la seu central, a l'aeroport londinenc de Luton (Regne Unit).
El centre es posarà en marxa l'any que ve i les contractacions començaran aquesta mateixa setmana. EasyJet preveu contractar uns 30 professionals, especialitzats en programari, intel·ligència artificial i experiència d'usuari.
L'existència de professionals digitals a Barcelona ha estat una de les principals raons de la companyia aèria per ubicar el hub a la ciutat. "La decisió de situar a Barcelona el nostre primer hub digital a Europa és una mostra clara de l'aposta d'EasyJet per Espanya i per l'enorme talent que hi ha al país", ha valorat Gándara, també president de l'Associació de Línies Aèries (ALA). El grup IAG, matriu d'aerolínies com Iberia, Vueling, Level o British Airways, també va prendre la mateixa decisió fa un any, quan va obrir un centre de desenvolupament d’IA a la seu de Vueling a Viladecans.
18,6 milions de passatgers
EasyJet va tancar l'exercici fiscal 2025, que en el seu cas acaba el 30 de setembre, amb 18,6 milions de passatgers en 250 rutes, amb un augment del 7%. L'empresa preveu que l'any que ve arribarà als 21,9 milions de seients, un 6,5% més. A l'aeroport del Prat, ha caigut del podi de les aerolínies que mouen més passatgers i s'ha situat en la quarta posició, per darrere de Vueling, Ryanair i WizzAir.
A escala global, l'empresa britànica va guanyar 665 milions de lliures esterlines (uns 750 milions d'euros), un 9% més que l'any anterior. Els ingressos de l'empresa també van augmentar un 9%, fins als 10.106 milions de lliures (uns 11.500 milions d'euros).