Economia 31/03/2021

Aigua de Sant Aniol s'aferra als supermercats per minimitzar l'impacte de la pandèmia

La companyia tanca el 2020 amb un augment del 50% de les vendes en l'alimentació i punxa a la restauració

2 min
Ferran Ribalta, director general de Sant Aniol

BarcelonaAbans del començament de la pandèmia, el 80% de la facturació d'Aigua de Sant Aniol entrava per l'hostaleria i el 20% restant per l'alimentació. El cop que va suposar per a la companyia el tancament i les restriccions del covid-19 a la restauració va comportar un gir de 180 graus en la seva estratègia i acabat el confinament més estricte, el juny passat, es va concentrar en el canal de l'alimentació per salvar l'any.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'estratègia va funcionar. L'empresa, amb una cinquantena de treballadors que van esquivar l'ERTO, va tancar el 2020 amb un descens de la facturació de "només" el 25% respecte a l'any anterior i va assolir unes vendes de 5,5 milions d'euros. "Ha estat un any duríssim però vam fer un exercici de pragmatisme, perquè el canal de l'alimentació era l'únic que es mantenia sempre obert", explica Ferran Ribalta, director general d'Aigua de Sant Aniol.

L' aposta per l'alimentació es va traduir en un creixement de les vendes del 50% en aquest canal, on Sant Aniol ja és present en cadenes claus com Bon Preu, Caprabo, Consum i Carrefour. Tot i així, encara li queda recorregut i de cara al 2021 s'ha fixat com a objectiu créixer un 70% més, tant en supermercats nacionals com internacionals. Encara no ha entrat, per exemple, en cadenes com Mercadona i Dia.

Els altres dos grans reptes que hi ha a damunt la taula són la reducció de plàstic a les ampolles (vol aconseguir, entre altres objectius, que tot el que s'utilitzi per a les diferents gammes sigui reciclat) i la recuperació de les vendes a la restauració. "És la nostra essència i origen. Per tant, quan torni a reviscolar el sector hi serem", deixa clar el director general. De fet, puntualitza que en cap moment l'empresa ha tret recursos d'aquest canal per destinar-los a l'alimentació, sinó que s'ha optat per ampliar els últims.

Tornar als nivells prepandèmia

Pel que fa a les vendes, la previsió per al 2021 és tornar a les xifres prepandèmia i tancar l'exercici amb 7 milions d'euros. "Però fer previsions ara és francament difícil, perquè dependrà de l'obertura de l'hostaleria i de les incidències en el turisme", diu Ribalta. Creu que la companyia ja ha tocat fons pel que fa als efectes de la pandèmia. En termes d'exportacions, es vol assolir el 12% de les vendes, una xifra similar a la dels últims anys. De moment, ja han entrat en nous mercats en la restauració com Indonèsia, les Filipines i Mèxic.

stats