Alimentació

Coca-Cola Europacific es desploma a la borsa tot i augmentar beneficis

L'embotelladora tanca el primer semestre amb guanys de 937 M€, un 15% més que un any enrere

Ampolles de Coca-cola.
ARA
06/08/2025
2 min

BarcelonaL'embotelladora Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) ha anunciat aquest dimecres un increment de la facturació i els beneficis durant els primers sis mesos d'aquest any, però la millora dels resultats no ha evitat que les accions de la companyia es desplomessin a la borsa espanyola.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Concretament, els títols de CCEP al mercat de valors espanyol perdien a les 13.30 hores al voltant del 9,6%, tot i que en alguns moments del matí la caiguda del preu ha arribat a superar l'11%. Així cada acció val uns 76,6 euros.

L'empresa presidida per la catalana Sol Daurella (actualment considerada la persona més rica de Catalunya) ha anunciat en un comunicat aquest dimecres a primera hora que va tancar el primer semestre d'aquest any amb una facturació de 10.274 milions d'euros, un 4,5% més que el mateix període del 2024. Pel que fa al benefici net, va ser de 937 milions, un increment del 15,5% amb relació a la primera meitat de l'any passat. En termes comparables (ajustant les fluctuacions de canvis de divises i altres variables), la pujada del benefici va ser del 2,9% i la de les vendes, del 4,5%.

El mercat ibèric (Espanya i Portugal) va ser el segon per a la multinacional, només superat pel Regne Unit, tot i que només hi va registrar un augment de les vendes de l'1,2%, fins als 913 milions d'euros.

"Tot i que l'entorn macroeconòmic mundial és volàtil, continuem sent resistents", ha assegurat el conseller delegat del grup, Damian Gammell, en declaracions recollides al comunicat. El directiu ha recalcat la "solidesa" del negoci de l'embotelladora i la capacitat de "generar valor continu per als accionistes".

CCEP ha mantingut sense gaires canvis les seves previsions per a aquest any, amb un creixement estimat dels ingressos per a l'exercici 2025 entre el 3% i el 4%, tot i que espera incrementar el benefici operatiu un 7%, en línia amb l'augment del 7,3% –fins als 1.364 milions d'euros, un 19,5% més si no es calcula en termes comparables– registrat durant aquest primer semestre.

Canvi de Nestea per Fuze Tea

L'empresa també ha destacat la bona marxa del negoci de refrescos de te arran del llançament de la marca Fuze Tea per substituir Nestea, la fabricació, embotellament i distribució del qual tornen a estar en mans de la suïssa Nestlé des del gener passat. Segons CCEP, la sortida als mercats de Fuze Tea "avança millor del previst", ja que la transició d'una beguda a l'altra ha provocat un "lleuger descens del volum" de vendes però que esdevé positiu si es descompten els efectes del canvi de producte.

stats