Agroalimentació

El mercat online d'Innovi ha gestionat 2 milions de quilos de raïm en un mes

La plataforma es va posar en marxa amb l'objectiu de donar visibilitat als viticultors catalans

2 min
Recollint raïm a la verema

BarcelonaMORA, el mercat online del raïm impulsat pel clúster vitivinícola català Innovi, compleix un mes des de la seva obertura, en el qual ha aconseguit gestionar 2 milions de quilos de raïm, ara que comença l'època de la verema. La plataforma, que es va dissenyar el 2021 en forma de prova pilot, neix amb la voluntat de "donar visibilitat al viticultor català i que es conegui més el seu producte". Actualment, hi ha viticultors de les denominacions d'origen Penedès, Priorat, Empordà, Montsant, Terra Alta, Cava i Catalunya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La plataforma actua com un espai de trobada entre viticultors i cellers o productors de vi, per facilitar els contactes i ampliar el negoci dels productors de raïm, que, a més de donar a conèixer el seu producte, poden arribar a més clients, posicionar millor el seu raïm, assolir més demanda, i, de retruc, apujar el preu de la matèria primera. Fins al moment, ja ha permès fer més de 50 connexions entre viticultors i cellers en el mercat del raïm.

De fet, s’han publicat prop de 110 ofertes per part de viticultors, "cosa que demostra la forta aposta d'aquest col·lectiu per participar al MORA" i s'han registrat prop de 40 demandes per part de cellers, "de manera que es posa de manifest la creixent demanda de raïm de qualitat", expliquen fonts d'aquest mercat online. "MORA està tenint una gran acollida, de moment, i en el context actual de sequera en el qual hi ha escassetat de raïm, cada vegada més cellers busquen el producte per aquesta plataforma", expliquen des de l'organització.

Demanda

"Com que cada vegada hi ha més cellers que fan vins d'autor, amb varietats que costen més de trobar, utilitzen la web per fer les seves demandes", expliquen des d'Innovi. Exemple d'això són el quilo de xarel·lo vermell, que és més difícil d'aconseguir i que a MORA ja acumula altes demandes. D'altra banda, les tres varietats més demandades en aquests primers dies han estat el xarel·lo, el chardonnay i la garnatxa blanca.

MORA és un servei gratuït obert a tota la cadena de valor vitivinícola i els seus agents i institucions de suport. Està finançat per Acció, l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa de la Generalitat de Catalunya, i busca impulsar la indústria vitivinícola catalana per obrir-la a establir noves connexions en el mercat del raïm. Actualment suma més de 90 socis.

stats