Automoció
Economia  /  Automoció 02/12/2022

Cupra produirà a la Xina el model Tavascan

És el primer cop que es fabricarà al gegant asiàtic un model dissenyat per Seat

2 min
Elèctreic, potent i juvenil: el Cupra Tavascan resumeix què vol ser Seat en el futur

BarcelonaEl primer SUV 100% elèctric de la marca Cupra, el model Tavascan, es fabricarà a la Xina, segons han confirmat fonts de la companyia. De fet, la possibilitat de fabricar aquest model a la Xina ja feia temps que s'analitzava. És el primer cop que un cotxe nascut dins del grup Seat, dissenyat íntegrament al centre tècnic de Martorell (Baix Llobregat), es fabricarà al gegant asiàtic. La fabricació es farà a la Xina, però el model no està previst comercialitzar-lo en aquest país, sinó en els mercats on Cupra ja és present, com Europa, Austràlia, Nova Zelanda, Israel o Singapur. Està previst que aquest model aterri al mercat europeu el 2024.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El model Tavascan està basat en la plataforma modular elèctrica MEB del grup Volkswagen i es fabricarà a la planta xinesa del consorci alemany a Anhui. El Tavascan aprofitarà les sinergies amb un futur model d'una de les altres marques del grup, possiblement Volkswagen per la seva implantació a la Xina, que, en aquest cas, serà per al mercat xinès i es fabricarà a la mateixa planta.

Imatge de la planta de Volkswagen a Anhui.

Amb la fabricació del Tavascan a la Xina i la ja anunciada del model Terramar a Hongria, la cartera de models de la marca Cupra –punta de llança de l'electrificació de Seat– augmentarà sensiblement el 2024. Així, als actuals models de Cupra –León, Ateca, Formentor i Born– el 2024 s'hi sumaran el Terramar i el Tavascan, i per al 2025 està previst el llançament del model elèctric petit, que es fabricarà a la planta de Martorell.

La planta d'Anhui combina la producció de vehicles totalment elèctrics, l'R+D, control de qualitat, enginyeria simultània i les proves en una sola instal·lació, amb integració a tota la cadena de valor industrial. La companyia assegura que Anhui esdevindrà un "important centre d'e-mobilitat" del Grup Volkswagen. 

Sense plans per vendre a la Xina

De moment, Cupra no preveu produir altres vehicles a la Xina per exportar-los i tampoc no "hi ha plans" perquè Seat i Cupra entrin en el mercat xinès. El Cupra Tavascan ha estat dissenyat i desenvolupat a la planta de Martorell, i la companyia ja el va exhibir en el Saló Internacional de Frankfurt el 2019 en forma de prototip per avançar en la seva visió de l'electrificació dels vehicles esportius.

stats