L'Automobile Barcelona guanya un 10% de visitants en la 43a edició
Enrique Lacalle titlla d'èxit el saló quan altres mostres europees estan tancant
BarcelonaL'Automobile Barcelona —el Saló de l'Automòbil, que se celebra a Montjuïc— arriba al seu darrer dia confirmant les previsions i tanca la 43a edició amb un 10% més d'assistents –ha arribat a 350.000 visitants–, segons ha informat el seu president, Enrique Lacalle. Durant la mostra els visitants han pogut provar models d'una trentena de marques, amb un especial protagonisme del vehicle electrificat i les firmes xineses. "Només ens guanya la rua del Barça. No hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants. És un èxit de Barcelona", ha dit Lacalle als mitjans. El president del Saló ha destacat que la fira s'ha convertit en un revulsiu de vendes de vehicles i ha contribuït a rejovenir el parc automobilístic, que té 14 anys de mitjana.
El Saló, que es fa cada dos anys, ja prepara una 44a edició que coincidirà amb les obres de remodelació del recinte de la Fira de Montjuïc. Lacalle no ha volgut confirmar si la fira se celebrarà en una altra ubicació. "D'aquí a dos anys caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló", ha dit, i n'ha reivindicat el paper a l'alça mentre que grans certàmens europeus com els de Ginebra ha tancat en els últims anys o, com el de París, han perdut representació de marques. "Mentre alguns tanquen salons, nosaltres obrim", ha subratllat.
El certamen ha inclòs la presentació d'una dotzena de primícies, amb una novetat a escala mundial, l'Ebro s400, que es fabrica a la planta barcelonina de la Zona Franca, i una altra a escala europea, l'MG S5. La llista de vehicles que s'han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, el Renault 4, el Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l'Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.
Lacalle ha remarcat que les marques que han optat per no venir "s'han equivocat" perquè els que sí que han apostat pel Saló han fet "moltes vendes". "Qui no hi és no existeix, el que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat. [El Saló] també ha servit perquè marques menys conegudes, com les xineses, hagin tingut un èxit espectacular", ha dit. Precisament, les firmes de gegants asiàtics com ara BYD, Lynk & Co, Omoda, MG o Xpeng han duplicat el seu pes entre els expositors i ja són un terç del total.
El Saló, amb 106 anys, ha omplert els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, a l'avinguda Maria Cristina i a la plaça de l'Univers. Aquesta última l'ha ocupat completament Seat-Cupra, que celebra el 75è aniversari de la marca i ha mostrat 75 models històrics, des del primer 1.400 i els mítics 600, 124 o 850, models emblemàtics com el 1.200 bocanegra o el primer Ibiza, fins als darrers models de Cupra, com el Terramar i el Tavascan.
Els visitants del Saló, a més, han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de test drive i conduir pel traçat de l'històric circuit de Montjuïc. "Ha estat espectacular la quantitat de ciutadans i ciutadanes que han provat els vehicles al Saló de l'Automòbil. És una bona idea omplir aquesta avinguda de cotxes i de boxes per provar", ha afegit Lacalle, que ha destacat que "és molt difícil" trobar un espai com el Saló de l'Automòbil que concentra "tota l'oferta" i pots provar lliurement els vehicles.