Automoció

Hereu anuncia un nou PERTE de 280 M€ per a bateries

Les marques xineses i l'electrificació marquen l'Automobile, el saló de l'automòbil de Barcelona

L'exposició de models històrics de Seat, amb el 1.500 en primer pla
3 min

BarcelonaTret de sortida per a l'Automobile, el saló internacional de l'automòbil de Barcelona, que aquest divendres han inaugurat el president de la Generalitat, Salvador Illa; el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Un saló en què les marques xineses doblen el seu pes i ja són un terç dels expositors, i on el cotxe electrificat pren un protagonisme destacat. L'esdeveniment s'obre aquest dissabte al públic general fins al diumenge de la setmana que ve.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, Hereu ha aprofitat el saló per anunciar un nou Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) de 280 milions d'euros per a la indústria de les bateries. D'aquesta quantitat, 100 milions seran subvencions i 180 milions, préstecs. "Amb això fem un pas més per ajudar el sector a transformar les seves línies de producció", ha comentat el ministre. "És una bona notícia perquè necessitem processos de transformació en la producció, incentivar demanda i també anar expandint la xarxa de recàrrega", ha afegit en declaracions als mitjans de comunicació. Hereu també ha afirmat que desitja un "bon acord" entre Europa i els Estats Units, però alhora ha reivindicat que Espanya i els països europeus defensin els seus sectors productius.

La 43a edició de l'Automobile té l'objectiu de fixar un nou rècord de visitants. El president del saló, Enric Lacalle, ha apuntat la possibilitat de superar les 350.000 persones. Per aconseguir-ho, segons ha explicat, s'aprofitarà la disputa del Barça-Madrid de diumenge, ja que els assistents amb entrada al partit de futbol podran accedir a l'espai de Fira de Barcelona. El president del certamen ha reivindicat el saló no només com una mostra dels fabricants, sinó també com un punt de trobada per a compradors, que farà que aquest maig "sigui de moltes vendes" per al sector.

Davant la presència creixent de marques xineses al saló, Lacalle ha defensat que aquests fabricants del gegant asiàtic han abaratit els cotxes, especialment en el cas del vehicle elèctric. "Això és bo, és bona la competència", ha indicat el president de l'Automobile i ha avisat que "les marques que no venen s'equivoquen". Però no tothom ho veu igual. En el marc del certamen, el mitjà digital Coche Global ha avançat el baròmetre Auto Mobility Trends 2025, que mostra que el sector de l'automoció eleva la seva preocupació per les marques xineses i els aranzels. En concret, un 68% de les companyies del sector preveuen un impacte fort o molt fort per l'entrada de noves marques asiàtiques, segons ha informat Atrevia en un comunicat.

Seat celebra l'aniversari

La presència catalana al saló és rellevant. Aquest divendres 9 de maig, precisament, Seat celebra 75 anys de la seva creació, en un acte en què han participat el president Illa, el ministre Hereu, la vicepresidenta de la companyia Laura Carnicero i el president interí, Markus Haupt. Tots ells han destacat la importància d'aquesta empresa que dona feina directament a 14.000 persones i indirectament a 100.000, i que aporta aproximadament un 1% del PIB espanyol. L'empresa ha volgut fer partícips d'aquest èxit els empleats i ha anunciat una paga extraordinària de 10 milions d'euros, és a dir, uns 575 euros per empleat.

A banda, a la plaça de l'Univers de la Fira, una exposició recorda aquests 75 anys de vida de l'empresa "que va posar Espanya sobre rodes", en paraules de Haupt, amb l'exposició de 75 models que s'han posat al mercat durant aquest temps. Des del mític 600 fins al 124 de primera generació de 1969, que va ser la unitat un milió fabricada per la companyia, passant pel 850 Spider, el 1200 Bocanegra i una multitud de models diferents. "Vam posar Espanya sobre rodes i ara ho farem sobre rodes elèctriques", ha expressat el president interí de Seat i Cupra, que ha destacat l'aposta per l'electrificació de la mobilitat, com també han fet Illa, Hereu i Collboni.

L'altra marca catalana present al Saló és Ebro Motors, que ha aprofitat per presentar el seu tercer model, l'Ebro s400, un SUV urbà híbrid no endollable.

stats