Automoció

Cupra segueix disparada i porta Seat a uns guanys rècord

La companyia factura 10.800 M€ de gener a setembre, un 38,6% més

2 min
Wayne Griffiths, el dia de la presentació del Cupra León.

BarcelonaLa recuperació de les vendes i, especialment, l'impuls de la marca Cupra han portat Seat al seu rècord històric de facturació i beneficis en els nou primers mesos d'aquest any, segons ha informat aquest divendres l'empresa de Martorell. La companyia ha superat els 10.800 milions d'euros de facturació entre el gener i el setembre, un 38,6% més que l'any passat, i en aquest període ha generat un benefici operatiu de 501 milions d'euros, 512 milions més que en el mateix període de l'any passat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En els nou primers mesos de l'any la companyia ha venut 391.800 cotxes, xifra que suposa un augment del 34,2%. Les vendes de la marca Seat han augmentat un 21,6%, fins a les 221.700 unitats, mentre que la marca Cupra ha venut 170.100 cotxes, un 55,1% més que en el mateix període de l'any passat. La recuperació de les vendes i la millora en la producció, en gran part gràcies a la recuperació dels subministraments de xips i semiconductors, han empès a l'alça aquests resultats, a més de les mesures d'eficiència adoptades per Seat.

“Hem assolit uns resultats rècord entre el gener i el setembre, i això és una notícia molt positiva en un context que presenta cada cop més reptes, com l'increment en els costos de les primeres matèries, el deficient subministrament de components, més competència entre marques i uns tipus d'interès i d'inflació alts”, ha valorat Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra.

Tot i els bons resultats, la companyia ha alertat dels reptes per a l'any vinent. "Les previsions macroeconòmiques dels nostres principals mercats per al 2024 plantegen nous reptes. Per això hem de mantenir les prioritats estratègiques definides i continuar millorant la gestió dels ingressos i l'eficiència de les estructures de costos”, ha indicat David Powels, vicepresident executiu de finances i IT de Seat.

Principals mercats

El Cupra Formentor, que és el SUV cupè més venut a Europa, es manté com el model més popular de la companyia amb 91.900 unitats lliurades entre el gener i el setembre, un 23,3% més respecte al 2022. Per la seva banda, el Cupra Born, el primer model 100% elèctric de la marca i el segon més venut, ha registrat 32.300 cotxes lliurats, fet que suposa un increment del 84,3% respecte al mateix període de l'any anterior.

Pel que fa a Seat, el model Arona es manté com el model més venut de la marca entre gener i setembre del 2023 (72.200 unitats; +26%), seguit de l'Ibiza (59.400; +45%). Els principals mercats de la marca en aquest període han estat Espanya (46.500 cotxes venuts; +20%), Alemanya (45.200; +20%) i el Regne Unit (24.300; +43%). Pel que fa a Cupra, els seus principals mercats han estat Alemanya (53.300 unitats; un 33% més que el 2022), el Regne Unit (18.700; +78%) i Espanya (15.900; +50%).

stats