Automòbil

Els beneficis de Seat cauen un 90% fins al juny pels aranzels als cotxes xinesos i la forta competència

Un camió carrega diversos models de Seat Ibiza a la sortida de la factoria de SEAT a Martorell.
1 min

Seat ha patit una caiguda del benefici d'un 90,6% el primer semestre en comparació amb el mateix període de l’any passat, i s'ha quedat en 38 milions d’euros per l'efecte dels aranzels europeus. Les vendes han caigut un 6,4%, una xifra que inclou l’Audi A1, que es fa a la factoria de Martorell.

Els automòbils són un dels productes que pateixen un aranzel especial als Estats Units. Alhora, tenen un gravamen extra a la Unió Europea quan provenen de la Xina. De fet, en el comunicat del grup Volkswagen (propietari de Seat), la firma automobilística atribueix aquestes xifres a l’impacte dels aranzels de Brussel·les al Cupra Tavascan, fabricat a la Xina, i a l’augment dels costos de materials, entre altres factors.

stats