Economia 16/10/2017

El Bulevard Rosa tancarà les portes l’estiu del 2018

Els propietaris volen obrir macrobotigues de grans cadenes

Paula Solanas
3 min
Les galeries del Bulevard Rosa, al passeig de Gràcia de Barcelona.

BarcelonaAdeu a una de les últimes galeries comercials de Barcelona. El Bulevard Rosa tancarà durant l’estiu del 2018, segons va avançar ahir el mitjà especialitzat 'EjePrime' i va confirmar l’ARA. Els gestors del centre ja han començat a comunicar als comerciants que la seva intenció és no renovar-los els lloguers més enllà del juny de l’any vinent. Així doncs, els propietaris del Bulevard volen començar a l’estiu les obres per convertir els locals en diferents macrobotigues per a grans cadenes. Entre els noms que comencen a sonar com a nous inquilins de les històriques galeries hi ha empreses com Primark i Decathlon. Tot i així, fonts pròximes a les galeries asseguren que encara no s’ha signat cap document que certifiqui el tancament.

El Bulevard Rosa va obrir les portes el 1978 al passeig de Gràcia, un carrer que s’ha convertit en el nou objecte de desig dels gegants de la moda per instal·lar-hi grans botigues que els serveixin d’aparador al món. Tot i així, el centre també connecta amb els carrers València i Aragó i la rambla de Catalunya, i compta amb més de 5.000 metres quadrats de superfície per llogar. Actualment, la majoria de locals del Bulevard Rosa són comerços de mida mitjana o petita, encara que les galeries també compten amb l’emblemàtica botiga de Nespresso i amb restaurants com el Nubar, inaugurat al maig pel grup Costa Este. De fet, un dels dubtes que obre el tancament de les galeries és si els locals més grans, com el de la marca cafetera, podrien conservar el lloguer.

La notícia ha agafat per sorpresa els botiguers, alguns dels quals s’han mantingut a les galeries durant les seves gairebé quatre dècades d’història. El Bulevard Rosa està gestionat actualment per Sandra i Nacho Vives Ybern, després de la mort del seu pare i del fundador del centre, Enrique Vives Valls. Aquesta no és l’única inversió de la nissaga, que també té altres negocis al mateix passeig de Gràcia. Entre ells hi ha l’hotel Sixtytwo, just davant de les galeries, i els apartaments turístics de luxe Sixtyfour. A més, la família també té una participació majoritària en el fabricant de gadgets i productes de decoració Balvi, amb seu al Prat de Llobregat i que dirigeix Enrique Vives Yvern, un dels fills del fundador. La família Vives no va contestar ahir les preguntes d’aquest diari.

La segona generació dels Vives es va marcar l’objectiu de rellançar el negoci, ubicat en un carrer cada cop més turístic i menys transitat pels barcelonins. “Com que la competència de marques és gran en aquest carrer, hem optat per oferir-nos a aquelles que no venguin a Barcelona i atraure un públic de nivell adquisitiu alt, vinculat al disseny”, assegurava Sandra Vives en una entrevista al portal 'Modaes' el 2010. L’any passat el centre es va renovar i va ampliar locals, com la botiga de Nespresso, que va créixer fins als 1.100 metres quadrats. No obstant, la gestora ha acabat fent el contrari del que es proposava fa set anys i ha apostat per les grans marques.

Carrer a preu d’or

El president de l’associació Amics del Passeig de Gràcia, Luis Sans, va explicar ahir que el tancament del Bulevard Rosa és “una llàstima”, ja que es tractava d’un dels “senyals d’identitat” del passeig. En els últims anys, les cadenes de la moda low cost han començat a envair la part inferior del carrer, amb una forta presència del grup Inditex. Precisament, el juny del 2015 va abaixar la persiana un altre local històric del carrer, la botiga d’articles de disseny Vinçon, ara convertida en un Massimo Dutti.

stats