CaixaBank i el BBVA preveuen enguany un augment del crèdit al consum
El conseller delegat de l'entitat catalana, Joan Maria Nin, destaca que els préstecs per a circulant d'empreses van créixer en 700 milions durant el darrer trimestre del 2013
BarcelonaEls dirigents de CaixaBank i del BBVA han expressat en les rodes de premsa de presentació de resultats que el nivell de crèdit augmentarà enguany, després d'anys de fortes reduccions. En concret, el crèdit a particulars de l'entitat catalana va caure un 6,4% durant l'any passat, conseqüència del procés de desendeutament de les famílies. Amb tot, el volum de préstecs es va situar en els 83.400 milions, amb un total d'1,5 milions d'operacions.
El conseller delegat de CaixaBank, Joan Maria Nin, ha explicat que ja s'ha produït un punt d'inflexió i que ja han detectat un increment en la demanda de crèdit al consum. També en el segment d'empreses ha indicat que ja en l'últim trimestre de l'any passat el banc va formalitzar 700 milions en línies de circulant per a pimes. En canvi, els préstecs hipotecaris seguiran sota mínims i l'activitat creditícia per a les administracions seguirà plana, tenint en compte el control existent amb els fons de liquiditat (FLA).
El president de CaixaBank, Isidre Fainé, ha afegit que el retorn del crèdit "no depèn només de nosaltres, també es relaciona amb l'ambient general i les reformes dels governs". En el mateix sentit, el màxim responsable del BBVA, Francisco González, ha vaticinat que el 2014 "per fi" es produirà un increment del crèdit. González també ha demanat que segueixin les reformes estructurals.
El BBVA també ha presentat resultats del 2013 aquest divendres. Va obtenir un benefici de 2.228 milions, la qual cosa va suposar un augment del 32,9% sobre el 2012.