Economia 15/01/2016

CaixaBank obre una marca exclusiva per als joves

L’objectiu que es marca l’entitat catalana és tenir 500.000 clients a Imagin abans que s’acabi l’any 2017

Albert Vidal
2 min
Gonzalo Gortázar, ahir, durant la presentació d’Imagin.

CaixaBank es treu la corbata i abraça el mòbil: objectiu, la generació dels millennials, que per a la primera entitat catalana són les persones que ara tenen entre 18 i 35 anys. El banc que presideix Isidre Fainé ja té un terç de tots els clients d’aquesta franja d’edat d’Espanya. “Volem que tinguin l’oficina a la butxaca les 24 hores del dia”, va afirmar Fainé en un vídeo que es va emetre durant la presentació d’Imagin, nom que tindrà l’aplicació.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Gonzalo Gortázar, primer executiu de CaixaBank, va explicar per què l’entitat ha destinat més d’un any i més de 100 persones a aquest projecte. Segons va dir, el 2015 una de cada quatre transaccions ja es van fer per mòbil. Però, malgrat això, els seus clients més joves no estaven satisfets. “Els van preguntar si complíem les seves expectatives i la resposta va ser aclaparadora i clara: no”.

Imagin serà una marca de l’entitat accessible només des del mòbil i amb serveis pensats des d’un inici per al mòbil. Aquesta aplicació permetrà gestionar el compte corrent, la targeta, préstecs al consum de fins a 15.000 euros, eines de gestió de les finances personals, pagaments a través del mòbil i transferències. Aquest nou projecte de CaixaBank permetrà als usuaris resoldre dubtes per xat, per mail o a través de Twitter.

L’objectiu que es marca l’entitat catalana és tenir 500.000 clients a Imagin abans que s’acabi l’any 2017, una xifra que equivaldria a atreure a aquesta aplicació un 17% dels seus ja 2,9 milions de clients d’entre 18 i 35 anys.

Gortázar va voler destacar que Imagin és una iniciativa “pionera” i que és “el primer banc només per a mòbils” que es fa a Espanya, tot i que en rigor es tracta d’una marca, perquè Imagin no tindrà fitxa bancària pròpia. “Això ens permetrà liderar la digitalització bancària a Espanya”, va afirmar el conseller delegat de CaixaBank.

En el projecte han treballat el departament de màrqueting i el de negoci digital sota la direcció del director general de negoci de l’entitat, Juan Alcaraz.

Segmentació

Aquesta aposta de CaixaBank referenda l’aposta de l’entitat per augmentar els punts de venda. “Estem molt orgullosos de tenir la xarxa de sucursals més gran d’Espanya”, va voler recordar el mateix Gortázar. En els últims temps l’entitat ha apostat per marques específiques per arribar a sectors determinats, com AgroBank, adreçada al sector de l’agricultura.

L’objectiu, en aquest cas, és arribar a la generació millennial i satisfer les seves necessitats amb una banca especialment dissenyada per a ells. Segons va explicar Xavier Mas, el director de màrqueting de l’entitat, “actualment el 71% dels joves prefereixen anar al dentista que al banc”.

stats